Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Prijavi me trajno:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
Trenutno vreme je: 04. Sep 2025, 16:48:43
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 0 gostiju pregledaju ovu temu.
Idi dole
Stranice:
1 ... 7 8 10 11 ... 14
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Stilovi učenja  (Pročitano 84281 puta)
Prijatelj foruma
Krajnje beznadezan


Zodijak
Pol
Poruke 11340
Zastava
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.12;
Auditory = 86
Visual = 78
Kinesthetic = 76


Btw ja ucim uglavnom nocu , jer mi je tada najmirnije kuci . . .
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Moderator
Legenda foruma


Iščeznuće problema kroz poricanje stvarnosti.

Zodijak Taurus
Pol Žena
Poruke 30885
Zastava Tatooine
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.12
Malo teorije nikad nije na odmet...  Smile

Tekst pripremila Radmila Grujičić :

U č e n j e

  Učenje predstavlja proces koji dovodi do promene u mentalnom ( unitrašnjem ) ili spoljašnjem ponašanju (motorno učenje, veštine ). Učenjem se formiraju tragovi u mozgu koji ostaju kao deo iskustva licnosti i mogu različito dugo trajati što opet zavisi od namene za koju se uči.Učenje se bazira na zapamćivanju gradiva koje se uči. Tako razlikujemo kratkotrajno i dugotrajno učenje kao što razlikujemo kratkoročno i dugoročno pomaćenje.
  Sistematski oblici učenja imaju za svrhu da poboljšaju cilj i svrhu učenja kao i mogućnosti za kasnije izvodjenje utvrdjenih naučenih operacija .
  Postoji neograničen broj različitih vidova učenja,od kojih neki mogu voditi čak i negativnim ishodima ili poremećajima ponašanja.
Strategije učenja
Strategija učenja su načini kojima učenik upravlja svojim učenjem, a temelje se na poznavanju ličnih osobina i sposobnosti, znanju o obrazovnim zadacima koje se moraju izvršiti, veštinama sticanja, povezivanja i primene novih znanja, nužnom predznanju i poznavanju svrsishodnosti i korisne vrednosti novog znanja. Prilikom učenja treba se voditi računa o:
navici mesta - određivanje stalnog mesta za učenje,
navici vremena - unapred planirano dnevno i nedeljno učenje prema rasporedu predmeta u školi ,
navici učenja na nastavi u skoli .
Etape učenja trebale bi trajati 30 do 40 minuta (u srednjoj školi i do 60 minuta), a pauze 5 do 10 minuta (ne duže kako se ne bi izgubio potreban zamah u učenju). Pauza bi se trebala iskoristiti za razgibavanje i opuštanje.

Vrste pamćenjaSvako može da shvati da je pamćenje složena psihička funkcija, bez koje nikada ne bismo bili u stanju da prepoznamo šta smo nekada uočili. Da nije pamćenja, mi bismo, uvek iznova, morali da se upoznajemo sa svim predmetima, sa svim osobama, a to bi značilo nemoguć život.
Fiziološku osnovu pamćenja čini izvanredna osobina nervnog sistema, poznata pod imenom plastičnost. Ona se ogleda u tome što svaki nervno-moždani proces ostavlja za sobom trag koji omogućava da se ponovo javi čak i kada na čulne organe ne deluje nikakva draž. Ovaj trag, koji nastaje kao "urezivanje" u moždanom tkivu pri upamćivanju, poznat je pod imenom
engram. Fiziološki mehanizam stvaranja engrama nejasan je i danas.
Opiti na životinjama su pokazali da se ubrizgavanjem ribonukleinske kiseline poboljšava njihova sposobnost učenja. Ukoliko se unosi hrana siromašna belančevinama, dolazi do smanjenja i ribonukleinske kiseline. Evo još jednog opravdanja da "učenici" treba da imaju obrok bogat belančevinama.
Prema onome što se pamti može se razlikovati nekoliko vrste pamćenja:
Motorno pamćenje je oblik u kojem se ispoljavaju upamćivanje i reprodukcija pokreta. Ovaj oblik predstavlja najstariji vid pamćenja. Iako se mnoge od tih motornih radnji uče na ustaljen prirodan način, njihovo kasnije reprodukovanje nije uvek isto za sve individue. Svi smo na isti način učili da se pri pisanju, služimo olovkom, najpre kako se ona, recimo, drži... Svako od nas, ipak, ima specifičan, svojstven rukopis. Ova vrsta pamćenja kod čoveka javlja se veoma rano. Pedijatri kažu još kod odojčeta. Kasnije, u toku razvoja, mi postajemo svesni značaja tih pokreta, pa se oni povezuju sa procesima mišljenja i volje.
Emocionalno pamćenje postoji, što potvrđuju primeri, u svakodnevnom životu. Sve su emocije praćene nekim telesnim manifestacijama, koje nastaju pri sećanju na ranije doživljeno. Setimo se, primera radi. osoba koje su nam bliske i drage, kada su bledele ili crvenele pri izgovaranju nekog imena.
Emocionalno pamćenje, smatraju lekari, javlja se sredinom prve godine. U tom uzrastu dete, na primer, može da zaplače ako ga stavimo u položaj kakav je ono imalo kada je primalo injekciju.
Slikovno pamćenje je kada u vidu slike možemo da se setimo onoga što smo nekada doživeli i da to sada, u fazi reprodukcije, sebi živo i slikovito predstavimo.
Verbalno-logično pamćenje se ispoljava u upamćivanju i reprodukciji misli. Secamo se pročitanih misli čuvenih pisaca, pesnika, i to sećanje može biti doslovce reproduicovana misao.
Ovakva podela pamćenja je veštačka tvorevina, jer je kao takvu ne možemo sresti u svakodnevnom životu. Svi oblici pamćenja su isprepletani i u uskoj su zavisnosti.
Upamćivanje je aktivna funkcija pamćenja. Ono može biti namerno ili nenamerno. Primer namernog upamćivanja ogleda se baš u učenju.
Postaviti cilj - pola uspeha
U procesu učenja više činilaca igra veoma važnu ulogu.
Postavljanje cilja - da bi određenu materiju (lekciju) trebalo naučiti je osnovni uslov. Za ovakvo tvrđenje ima eksperimentalnih i praktičnih dokaza. Psiholog je dao zadatak ispitivanoj osobi da nauči niz besmislenih reči u jednom tekstu. Za čoveka prosečne inteligencije bilo je potrebno nekoliko ponavljanja da nauči te reči. Ispitivana osoba je četrdeset šest puta pročitala tekst i nije davala znaka da je dati zadatak naučila. Iznenađen psiholog je prekinuo ogled i zapitao da li sada ispitivani može da ponovi napamet pročitani niz besmislenih reci.
Ispitivana osoba, znatno više iznenađena, upitala je: "Kako, zar treba ovo da naučim napamet?" Posle ovoga samo šest puta je pročitala isti tekst i bez pogreške uspela je da ponovi ispitivani tekst, jer nije sebi u početku postavila cilj da tekst treba da nauči, pa ga je samo čitala bez namere da ga ponovi. Kada je postavila sebi cilj da ono što čita mora da nauči, bio je potreban mnogo manji broj pročitavanja teksta.
Zapamtiti što trajnije - to je drugo saznanje koje takode igra važnu ulogu u procesu učenja.
Evo jednog ogleda. Učenici su dobili zadatak da nauče dva teksta, jedan za koji im je rečeno da c'e ispitivanje biti za jedan dan, a drugi kroz sedam dana. Međutim, u oba slučaja ispitivanje je odloženo za dve nedelje. Tada se pokazalo da je drugi tekst reprodukovan znatno bolje. Učenici su postigli bolji rezultat pri učenju onog teksta za koji su sebi postavili cilj - da naučeni materijal treba da zapamte duže.
Stav prema materiji koju treba naučiti je od značaja za uspeh u učenju. Postoji li u nama svest o potrebi za učenje ili to činimo bez posebnog interesa? Često previše ambiciozni roditelji nameću svoje želje, svoje neostvarene ideale detetu, koje ima sasvim druge sklonosti. "Zašto to dete može da bude odličan đak", kažu takvi roditelji, "a naš sin pokazuje slabije rezultate od njega?" Ovakvim roditeljima odgovaramo saznanjem iz genetike. "Da vaš sin ima bezbroj braće i sestara, svi bi oni bili drugačiji." Sva deca ne postižu, niti će postići iste rezultate u učenju. Traženje profesora da se detetu poveća oče na iz biologije zato što dete "mora da bude lekar", stvara kod učenika negativan stav prema tom predmetu.
Logične veze u učenju su neophodne. Kada se izvesno gradivo uči mehanički, bez shvatanja logičke veze u njegovim delovima, tada je rezultat takvog učenja veoma slab, a zaboravlja se brzo. Da bi naučeno gradivo bilo stabilno i trajno - u smisaonom upamćivanju treba tražiti logičnu vezu, tako da iz jednog zaključka proističe drugi.
Asocijalna konstatacija je jedan od faktora koji olakšava proces učenja. odnosno upamćivanja. To praktično znači: ako, na primer, znamo nemački, a učimo engleski jezik, tada ćemo lakše upamtiti reči koje imaju izvesne sličnosti sa nemačkim recima.
Vizuelno učenje se odnosi na takozvani vizuelni tip ljudi koji lakše pamte gradivo koje uče, ako ga predstave pomoću slike, šeme, dijagrama. Neki đaci pamte napisani tekst, jer ga u mislima imaju onakvog kakav je prikazan u knjizi. Oni pamte stranicu knjige, raspored reči i slova, čak se sećaju zareza između reci.
Ponavljanje naučenog igra veliku ulogu u procesu učenja. Svima nama je poznato da je mogućno samo veoma mali materijal upamtiti odjednom, pri prvom čitanju. Nekada imamo pogrešan utisak da posle prvog ili drugog čitanja možemo da ponovimo neki materijal, odnosno da smo ga već naučili. Međutim, tek pri pokušaju reprodukcije, uveravamo se koliko smo bili u zabludi. Ponavljanje gradiva trebalo bi da bude sa vremenskim razmacima. To znači bolje je jednu lekciju pročitati danas dva puta, sutra isto toliko, nego čitati je danas četiri puta, pa je odložiti.
Preslišavanje ima važnu ulogu u procesu učenja. Čitanje bez preslišavanja stvara obmanu o znanju, a da ne ističemo da ponavljani materijal dovodi do dosade, pospanosti, sanjarenja.
Motivi učenja su značajan elemenat u mehanizmu učenja. Ako je reč o pozitivnoj motivaciji, da se, recimo, završenom školom postigne neka subjektivna korist, afirmacija u društvu ili željeni cilj, onda je učenje znatno olakšano, bolje se pamti, a ono što je upamćeno postaje mnogo sigurnije i trajnije.
Uslovi za učenje - često čujemo kako neko kaže da nije imao uslova za učenje! Međutim, u udobnoj fotelji i s prepunim želucem teško da se nešto može naučiti. Onaj ko želi da uči sam stvara uslove za rad, nade mogućnosti i uslove za učenje.
Volja da se nešto nauči - svakako je najvažniji element učenja. Ako postoji volja za nekim saznanjem, tada se uči lakše i brže. Kad jednom učenik stekne sliku šta želi da nauči, potrebno je da u tome bude istrajan i dosledan. Interesovanje učenikovo treba da bude njegov motiv učenja.
Ponekad odrasli umeju da kažu: "suviše sam star za učenje." Međutim, to su samo dobri izgovori, jer oni ne misle da su prestari za učenje. U pitanju je samo lenjost. a za učenje nikad nije kasno, jer učenje je: "Bogatstvo siromašnma, čast bogatim, pomoć mladima i potpora starima." i ’’Čovek se uči dok je živ!’’

Izvor: Psihologija autentik
IP sačuvana
social share
"I find your lack of faith disturbing". Darth Vader
Pogledaj profil WWW Twitter
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Zvezda u usponu


Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 1780
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.50
mob
Nokia 1650
 Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Hronicar svakodnevice


Zodijak Capricorn
Pol Muškarac
Poruke 986
Zastava
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.12
mob
Alcatel Idol 2
Auditory = 72
   
Visual = 62
   
Kinesthetic = 60
IP sačuvana
social share
 
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Moderator
Legenda foruma


Iščeznuće problema kroz poricanje stvarnosti.

Zodijak Taurus
Pol Žena
Poruke 30885
Zastava Tatooine
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.12
Jedan način da zapamtite datume

Ivana Milaković 17.03.2008.

Pamćenje datuma nekome ide bolje, nekome lošije, a skoro svakome je u izvesnoj meri potrebno, kako zbog privatnog života, tako i u školi, a kasnije i na poslu. Ukoliko vam je problematično da zapamtite datume, postoji jedan veoma zabavan metod koji vam može pomoći u tome.

Taj metod je u suštini jednostavan, mada zahteva izvesnu dozu kreativnosti. Nije jedan od najbržih za primenu, ali daje prilično trajne rezultate i čini verovatnim da će vam, ako se radi o školskom gradivu (istorija, na primer) i dosledno ga sprovedete, u početku oduzeti malo više vremena, ali će vam kasnije (ovde govorimo i o nekoliko godina kasnije) biti potrebno jako malo obnavljanja kako biste se podsetili. O čemu se radi?

O stihovima. Recimo da treba da zapamtite da je boj na Kosovu bio 1389. godine. Tu je, zapravo, potrebno potruditi se da zapamtite poslednje dve cifre; ako se setite da je Srbija bila pod Turcima 500 godina i da se konačno oslobodila u devetnaestom veku, biće lako setiti se prve dve cifre. A kako zapamtiti 89?

Tako što ćete smisliti nešto što se rimuje sa "osamdeset deveta", i to nešto što možete lako da zamislite i na neki način povežete sa samim događajem. Recimo (možete i sami da smislite nešto drugo ako vam se ovo ne dopadne) "osmoro ispod kreveta" - i zamislite osmoro dečice kako se nakon što je bila ta velika bitka uplašeno skriva ispod kreveta. Slika koju ćete smisliti treba da bude nešto dovoljno živahno, a može da bude i nešto smešno. Tako postupite kad se o bilo kom bitnom datumu radi.

Opisani metod nije nešto što vam može mnogo pomoći prilikom kampanjskog učenja, jer je tada naprosto previše podataka koje treba zapamtiti u kratkom roku, i nemate dovoljno vremena da smišljate živahne/zabavne/kakve god rime da idu uz datume. Ali, ako to uradite nakon svake nove lekcije, ili posle svakog događaja čiji bi datum bilo dobro da zapamtite, vremena će biti dovoljno, lepo ćete se zabaviti, i na ovakav način naučeno ćete zaista dugo pamtiti - što će vam onda ostaviti više vremena za druge stvari koje su zabavnije od obnavljanja gradiva.

Izvor: Krstarica
IP sačuvana
social share
"I find your lack of faith disturbing". Darth Vader
Pogledaj profil WWW Twitter
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Krajnje beznadezan


Пустињу краси то што се у њој скрива бунар!!!

Zodijak
Pol Žena
Poruke 12617
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.13
mob
Nokia 
Mali trikovi za bolje učenje

Autor: E.B. | 10.04.2008 - 06:10


Najbolje vreme za učenje je od 17 do 18 časova


Kompjuter, igrice, čak i spremanje sobe im je zanimljivije od učenja. Ako je ovo opis vašeg starijeg đaka, ne brinite, nije jedini. U stvari, svi su slični.

Evo nekoliko trikova koji će pomoći da vaš đak zagreje stolicu. Objasnite mu da mu je i pola sata nekada dovoljno da bude spreman za školu.

Na vreme na spavanje

Tinejdžerima treba deset sati sna. Naučnici su dokazali da i rutinske radnje, kao što je čitanje, pisanje, sabiranje mogu da predstavljaju poteškoću ako smo neispavani. Dakle, odredite vreme za odlazak na spavanje i toga se pridržavajte.

Bez TV-a ujutru
Buka, jake boje i smenjivanje slika otežavaju buđenje mozga. Zbog toga bi najbolje bilo da pre polaska u školu dete ne gleda televiziju. Ako vam to izgleda kao nemoguća misija, pokažite da je buđenje bez TV-a sasvim moguće - sopstvenim primerom.

Ono što započnu - neka završe
Mnogo tinejdžera lako odustaje. Odustaju od treninga, kreativnih radionica, odustaju čak i od priče dok pokušavaju da vam prepričaju šta se u školi desilo, tako što razgovor naglo završavaju. Naučite ih da završe ono što su započeli. Krenite od najlakših stvari - od razgovora. Objasnite mu da priča mora da ima početak, sredinu i kraj! I objasnite im kako da ovu filozofiju primene i u ostalim sferama života.

Koncentracija
Treba da znate da je dečja koncentracija između osam i devet ujutru koncentracija na najnižem nivou. Ni vreme između 13 i 15 sati nije pogodno za učenje. Koncentracija je na najvišem nivou između 11 i 12 i između 17 i 18 časova.


Izvor: Blic
IP sačuvana
social share
         

Ко не  жели да чује плач сиромашних, плакаће и сам, али га нико неће чути.

Ви  сте сви плодови истог стабла. Не поносите се љубављу према својој земљи, радије се поносите  љубављу за цели људски род.

Мудар  човек ништа не сакупља: што више направи  за друге то више има.
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Clan u razvoju


Why keep sane in a sick world?

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 46
Zastava las vegas
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.14
mob
Apple 4
Dugo nisam uČio ništa obimnije, gotovo deset godina, i naravno tesko mi ide.Pored toga sto se polako prisećam tehnika ucenja (sto delimicno olakšava stvar)
interesuje me da li se u mozgu dešavaju neke fizološke promene koje bi malo pospešile i ubrzale ovaj mukotrpan proces?  hvala
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Moderator
Legenda foruma


Iščeznuće problema kroz poricanje stvarnosti.

Zodijak Taurus
Pol Žena
Poruke 30885
Zastava Tatooine
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.14
Мозак најбоље учи кад је одморан. Дакле, важно је да си наспаван, одморан и свеж. Даље, бука и све што би могло да те омета, треба елиминисати. Битно је и узимање хране током учења; претерана ситост као и претерана глад негативно утичу на учење.
IP sačuvana
social share
"I find your lack of faith disturbing". Darth Vader
Pogledaj profil WWW Twitter
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Clan u razvoju


Why keep sane in a sick world?

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 46
Zastava las vegas
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.14
mob
Apple 4
mislio sam da li bi mogla da se primeni neka analogija sa fiyičkim treningom.Tj da li se moze doći u dobru formu kad je u pitanju ucenje
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Moderator
Legenda foruma


Iščeznuće problema kroz poricanje stvarnosti.

Zodijak Taurus
Pol Žena
Poruke 30885
Zastava Tatooine
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.14
Добра форма се постиже континуитетом, барем је код мене тако.
IP sačuvana
social share
"I find your lack of faith disturbing". Darth Vader
Pogledaj profil WWW Twitter
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
1 ... 7 8 10 11 ... 14
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Trenutno vreme je: 04. Sep 2025, 16:48:43
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: Naša mreža :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: Triviador :: Nova godina Beograd :: nova godina restorani :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: 011info :: Burgos :: Sudski tumač Novi Beograd

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.084 sec za 13 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.