Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Prijavi me trajno:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

Registracijom prihvatate pravila foruma.
ConQUIZtador
banner
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Idi dole
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Prehranom protiv visokih temperatura  (Pročitano 1821 puta)
31. Jul 2005, 01:13:47
Administrator
Capo di tutti capi


Underpromise; overdeliver.

Zodijak Gemini
Pol Muškarac
Poruke Odustao od brojanja
Zastava 44°49′N - 20°29′E
mob
Apple iPhone 4
Prehranom protiv visokih temperatura   
   
Samo rijetki po nesnosnim vrućinama, dok se jedva kreću užarenim asfaltom u potrazi za hladom i klimatiziranim prostorima, pomisle na neki tzv. konkretan obrok. Želja za jelom se gubi, no to ne znači da ne treba jesti – što i kako, najbolje je saznati od stručnjaka   
   
Prehrambeni standardi su zapravo količinski iskazane prosječne prehrambene potrebe različitih skupina zdravog stanovništva. Energetske potrebe pri tome usklađuju se prema aktivnostima, spolu i dobi...

Tako prosječno aktivan muškarac u dobi od 20 do 40 godina dnevno treba oko 3000 kcal, dok bi muškarac u dobi od 40 do 50 godina prehranu trebao prilagoditi unosu od 2800 kcal. Osamdesetogodišnjaku je pak potreban dnevni obrok energetske vrijednosti od 2000 kcal.

Za dame srednje aktivnosti od 20 do 40 godina preporuča se optimalan unos 2200 kcal, dok u periodu od 40 do 50 godina trebaju 2000 kalorija za istu aktivnost, a sedamdesetogodišnjakinjama savjetujemo okvir od 1500 kcal.
   
...dobro dođe i salatica...   

Navedene preporuke odnose se na standardnu ženu i standardnog muškarca. Ukoliko imate koji kilogram viška i želite ih se riješiti, svoj dnevni unos morate smanjiti, a fizičku aktivnost (potrošnju) povećati.

Važno je napomenuti da se većina preporuka ovoga tipa odnosi na temperature od oko 10 stupnjeva Celzijusa. Ukoliko je temperatura veća potrebno je prilagoditi i prehranu te umanjivati energetski unos sukladno porastu temperature. S padom temperature energetski se unos povećava.

No dok se pri visokim temperaturama energetske potrebe smanjuju, potrebe za vitaminima i mineralima se ne mijenjaju, čak se ponekad i povećavaju zbog pojačanog znojenja.

Energetska vrijednost izračunava se iz masti, ugljikohidrata, proteina i alkohola pa je dobro napomenuti:

masti 100 g 900 kcal
ugljikohidrati 100 g 400 kcal
proteini 100 g 400 kcal
alkohol 100 g 700 kcal

U ljetnim jelovnicima, kojima se želimo uspješno nositi s vrućinama, potrebno je pojačati oprez u unosu masti i ulja (vidljivih i skrivenih masnoća) te svakako posebnu pozornost posvetiti alkoholnim pićima. Hladna orošena čaša vina i piva možda djeluju osvježavajuće na prvi pogled, no zapravo 'zagrijavaju'.
   
...a ni s jogurtom nećete pogriješiti   

Zato se priroda pobrinula za nas te obiljem povrća i voća koje se pojavljuje u ljetnom razdoblju ne ostavlja puno mogućnosti za eventualni nedostatak vitamina i minerala.

Osim što namirnice iz skupine voća i povrća čuvaju zdravlje, štite od viška radikala nakon izlaganja suncu i doprinose lakšem podnošenju ljetnih vrućina.

Vrućine se lakše podnose i uz mliječne proizvode kao što su meki sir, kefir, jogurt ili acidofil koji su lako probavljivi i imaju visok postotak vode.

Nadoknadite kalij

Pojačano znojenje znači i opasnost od sniženja kalija. Pola litre znoja u prosjeku sadrži oko 100 miligrama kalija tako da fizički aktivne osobe za nekoliko sati mogu izgubiti oko 1500 mg kalija što svakako treba nadoknaditi.

Upravo je kalij mineral koji s ostalima sudjeluje u održavanju normalne ravnoteže vode u organizmu, a važan je kod osoba koje se jako znoje te kod osoba koje koriste tablete za sniženje krvnog tlaka.

U 100 g namirnice imamo (mg):

zeleni čaj 71
cvjetača 360
naranča 200
grožđice 860
sok od ananasa 140
sok od grejpa 160
sjemenke sezama 420
sjemenke bundeve 800
krumpir 570

Olja Martinić
dijetetičar i nutricionist
IP sačuvana
social share
Pobednik, pre svega.

Napomena: Moje privatne poruke, icq, msn, yim, google talk i mail ne sluze za pruzanje tehnicke podrske ili odgovaranje na pitanja korisnika. Za sva pitanja postoji adekvatan deo foruma. Pronadjite ga! Takve privatne poruke cu jednostavno ignorisati!
Preporuke za clanove: Procitajte najcesce postavljana pitanja!
Pogledaj profil WWW GTalk Twitter Facebook
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: 24sata :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: ConQUIZtador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: Juzne Vesti :: Citati :: Serbia News :: Kuvar :: Tvorac Grada :: Cam.rs

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.057 sec za 18 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.