Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Prijavi me trajno:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
Trenutno vreme je: 27. Apr 2024, 08:25:01
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Idi dole
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Zašto djevojke gube interes za matematiku?  (Pročitano 708 puta)
20. Maj 2006, 01:34:56
Veteran foruma
Legenda foruma


Moje ime je Ozymandias.

Zodijak Cancer
Pol Muškarac
Poruke 38906
Zastava Kragujevac
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.00
Zašto djevojke gube interes za matematiku?


Podaci pokazuju da djevojčice u američkim školama daleko zaostaju u matematici i ostalim znanostima u odnosu na dječake

Amerikanci sve više ističu značaj obrazovanja za svoj ekonomski i kulturni napredak. U posljednjih pet godina američke škole posebno ističu značaj matematike.


"Niska stopa sudjelovanja u matematičkim i znanstvenim aktivnostima onemogućava djevojkama da ostvare svoje pune potencijale i ujedno slabi sposobnost nacije da konkurira. Trebamo odlučujuće uvide za ono što je pošlo krivo, kada i zašto", istaknula je tajnica za obrazovanje Margaret Spellings iz Instituta za edukacijske znanosti, prenosi Associated Press.

Ona je Institutu predložila da preispita postojeća istraživanja o tome zašto djevojke nisu zastupljene u znanostima u tolikom broju kao dečki.

U posljednjih pet godina američke škole posebno ističu značaj matematike, i to od uvođenja zakona No Child Left Behind, koji od učenika zahtijeva testiranje i kontinuirani napredak tijekom cijele školske godine.

"Sve je to zbog globalne konkurentnosti. Ako otpišemo perspektivne dijelove naše populacije, ne možemo napraviti ono što mislimo da bismo trebali kako bismo stvorili visoko kvalificirane i visoko plaćene poslove za našu zemlju", rekao je senator Ron Wyden na konferenciji za novinare koju je organizirao Ured za obrazovanje i Nacionalna zaklada za obrazovanje.

Vladini podaci pokazuju da djevojčice u školi daleko zaostaju u matematici i ostalim znanostima u odnosu na dječake. U četvrtom razredu 68 posto dječaka i 66 posto djevojčica izjavilo je da voli znanost, prema podacima Nacionalnog centra za edukacijsku statistiku.

Međutim, djevojčice čine samo jednu trećinu učenika u višim razredima koji su uključeni u naprednu nastavu iz fizike, a na koledžima žene popunjavaju samo jednu petinu inženjerskih smjerova.


Bivša astronautkinja Sally Ride

Bivša astronautkinja Sally Ride predložila je nekoliko strategija kako bi djevojčice zadržale interes za matematiku i znanost, a u to ulaze i izvanškolske aktivnosti, kao i ljetni programi edukacije. Ona je također preporučila predstavljanje znanstvenica djevojkama koje su zainteresirane za znanost.

"Dopustimo im da stave žensko lice na karijere", rekla je ona.

Ride je istakla značaj uključivanja roditelja te pozvala na prevladavanje stereotipa prema kojima djevojčice "nisu rođene" za matematiku i stroge znanosti.

Tajnica za obrazovanje Spellings smatra, pak, da majke mogu čak i nehotice svojim kćerima poslati signal da znanje iz matematike nije važno. "Učitelji moraju mijenjati kulturu tako da više ne bude prihvatljivo da se žene hvale u društvu kako ne mogu balansirati svojim bankovnim računima."

Nacionalno savjetodavno vijeće za matematiku koje je prošli mjesec osnovala Busheva administracija treba sastaviti inicijalni izvještaj kako unaprijediti poučavanje matematike u školama.

I Hrvati napokon počinju shvaćati da su ljudi najvažniji resurs. Dokument koji je nedavno pripremio Središnji državni ured za razvojnu strategiju, predvođen državnom tajnicom Martinom Dalić, donosi poprilične iskorake.

Prije svega, na vrlo eksplicitan način navodi da su ljudi temeljni resurs i pokretač promjena. Najveći dio strategije posvećen je postojećim slabostima tržišta rada i poboljšanju strukture radne snage, no eksplicitno se navodi da novim tržišnim trendovima treba prilagoditi obrazovni sustav, kao glavni instrument za smanjenje strukturne nezaposlenosti.

Više bi se promicale univerzalne vještine (jezici, kompjutorska pismenost, komunikacijske vještine i matematika), a pažnja bi se također posvetila i cjeloživotnom obrazovanju.

Nadamo se da nije riječ samo o slovu na papiru, iako je i to nužno za početak sustavnije i opsežnije brige o obrazovanju.

Izvor: Iskon
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil WWW Twitter
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Trenutno vreme je: 27. Apr 2024, 08:25:01
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: Naša mreža :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: Triviador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: 011info :: Burgos :: Alfaprevod

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.094 sec za 16 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.