|
Administrator
Capo di tutti capi
Underpromise; overdeliver.
| Zodijak |
|
| Pol |
|
| Poruke |
Odustao od brojanja
|
| Zastava |
 |
 |
Apple iPhone 4 |
|
Sok od crnog grožđa čuva srce i mozak
Nutricioniste je godinama zbunjivao takozvani "francuski paradoks". Nije im bilo jasno kako je moguće da srčana oboljenja budu retka među Francuzima kad oni jedu ogromne količine krem sira. Na kraju je otkriveno da odgovor leži u crnom vinu, koje je njihovo omiljeno piće. Ono je puno supstanci koje su dobre za krvne sudove, pa tako štiti i srce i mozak.
Ako su "trezvenjaci" zbog ovog podatka ponekad razmišljali o prelasku u drugi tabor, sada mogu da odahnu. Naime, skorašnja istraživanja su pokazala da sok od crnog grožđa koristi zdravlju na isti način kao i crno vino. Taj sok je veoma bogat flavonoidima, supstancama koje deluju kao antioksidanti i umnogome doprinose da arterije ostanu čiste. Ovakvom aktivnošću, one ne čuvaju samo srce već i mozak, jer je on najveći potrošač kiseonika i za njegov rad je neophodan konstantan dotok krvi.
Jedna preliminarna američka studija nagoveštava da su flavonoidi takođe u stanju da snize krvni pritisak, a neka istraživanja koja su upravo u toku, sugerišu da antioksidanti u soku od crnog grožđa mogu i direktnije da zaštite moždane ćelije. Recimo, eksperimenti koji se obavljaju na Univerzitetu Tafts pokazuju da ovaj sok poboljšava memoriju i koordinaciju pokreta laboratorijskih pacova, pa se pretpostavlja da ima jednak učinak i kod ljudi.
Prema saopštenju američkog ministarstva poljoprivrede, sok od crnog grožđa je naročito bogat proantocijanidinima - flavonoidima koji najviše koriste srcu. U njemu ih ima više nego u crnom vinu i soku od brusnice. On je po tome dostojna "konkurencija" borovnicama, a mnogo bolje se "kotira" od jabuka i belog grožđa. Stručnjaci kažu da ovaj sok može da bude izdašniji izvor flavonoida čak i od crnog grožđa, jer mnogi ljudi jedući to grožđe odbacuju semenke i kožicu - upravo one delove koji sadrže najveću količinu "famoznih" supstanci, a kada se proizvodi sok, semenke i kožica se odstranjuju tek pri kraju.
Poznati dijetetičari savetuju da se sok od crnog grožđa pije jednom ili dva puta dnevno, odnosno da bude uvršćen u onih poželjnih pet do devet dnevnih porcija voća i povrća. Kako u njemu ima šećera, ne treba ga piti umesto vode, ali bi bilo dobro da posluži kao zamena za gazirane napitke. Ako se pomeša sa negaziranom mineralnom vodom, od njega će se dobiti zdrav i osvežavajući špricer. Prevela S. Prokić
Pobednik, pre svega. Napomena: Moje privatne poruke, icq, msn, yim, google talk i mail ne sluze za pruzanje tehnicke podrske ili odgovaranje na pitanja korisnika. Za sva pitanja postoji adekvatan deo foruma. Pronadjite ga! Takve privatne poruke cu jednostavno ignorisati! Preporuke za clanove: Procitajte najcesce postavljana pitanja!
|