Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Napomena: Govor mržnje, uvrede i svako drugo ponašanje za koje moderatori budu smatrali da narušava ugled i red na forumu - biće sankcionisano.
Idi dole
Stranice:
1 3 4
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Kosovske vlasti nastavljaju sa agresivnim svojatanjem srpske duhovne i kulturne  (Pročitano 8399 puta)
Svedok stvaranja istorije

нећу жваку 'оћу кусур!

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 17546
Zastava Србија
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.25
mob
Nokia ispo iz modu
Citat
И Црногорци као њихови пријатељи.

Данас је тамо свако црногорац и шиптар и муслиман и лацман... Од територијалне припадности направили су нацију.  Smile
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Legenda foruma

...члан секције младих трезвењака...

Zodijak Pisces
Pol Muškarac
Poruke 37273
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.11
Citat
И Црногорци као њихови пријатељи.

Данас је тамо свако црногорац и шиптар и муслиман и лацман... Од територијалне припадности направили су нацију.  Smile
Bolje receno, napravili su Albancima drzavu mufte. Crnoji ce da pomru, a njihovi drugovi Siptari ce ujedinjene Crne Gore sa Albanojom proglasti na Njegosevom grobu...
IP sačuvana
social share
Prefer a feast of friends to the giant family
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Jet set burekdzija

Ko ponese kajace se a ko ne ponese kajace se vise!

Zodijak Taurus
Pol Muškarac
Poruke 6301
Zastava Nis
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.11
mob
Nokia E

Ма баш нас брига за то. Ми треба да се окренемо будућности, да гледамо шта је за нас боље и какода зарадимо више. Јебеш тамо неке манастире и тврђаве када се од тога не живи. Прави пример споја модерног и традиционалног, а комерцијализована варијанта (од чега се живи) је EXIT. To je наш бренд и то је будућност!
Znaci da krenemo po Srbiji i da rusimo manastire i crkve a na tim mestima da pravimo exit festivale Smile o Gospode Boze sta sve necu da cujem! Smile Smile Smile
IP sačuvana
social share
„Tromo se vreme vuče i ničeg novog nema, danas sve ko juče sutra se isto sprema."
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Svedok stvaranja istorije

нећу жваку 'оћу кусур!

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 17546
Zastava Србија
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.25
mob
Nokia ispo iz modu
Право да ти кажем заболе ме уво за смрдогорце, нека су се они одвојили па нека им је са срећом и нека им је бог у помоћи. Још само да се решимо ових које финансирамо на студијама, да скинемо лезилебовиће са грбаче и да плаћају ко и сваки странац 5 сома еура и милина.
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Krajnje beznadezan

Dolphins are gay Sharks!!!

Zodijak Sagittarius
Pol Muškarac
Poruke 11811
Zastava Vojvodina
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.11
mob
Nokia E50
Pustite Crnu Goru...
Ajmo malo po temi...divna je,a ima i sta da se pise... Smile
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil WWW GTalk Skype

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Zvezda u usponu

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 1606
Zastava
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.11
mob
Nokia 
Ne znam da li neko iiso na ovaj, napred pomenuti, sajt...ova varijanta na srpskom je i tekako lektorski i gramatički dobro odrađena, pitam se samo ko im je po tom pitanju izašao u susret...ne verujem da je polaznik nekog kursa srpskog jezika i kulture Smile
IP sačuvana
social share
Слава Богу на висини, на земљи мир, међу људима добра воља
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Krajnje beznadezan

Dođoh, videh, osvojih!

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 10979
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.25
mob
Nokia 6300
Šta tačno znamo o Albanskoj umetnosti.... Smile ........................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................

Culture of Albania
From Wikipedia, the free encyclopedia Contents

Education

The education system in Albania is secular. The literacy rate for the total population, age 9 or older, is about 94%. Elementary education is compulsory (grades 1-9), but most students continue at least until a secondary education (grades 10-12). Students must successfully pass graduation exams at the end of the 9th grade and at the end of the 12th grade in order to continue their education. There are about 5000, mostly public, schools throughout the country and the academic year is divided into two semesters. The school year begins in September and finishes around November.

Music

Folk music

Albanian folk music falls into three sylistic groups, with other important music areas around Shkoder and Tirana; the major groupings are the Ghegs of the north and southern Labs and Tosks. The northern and southern traditions are contrasted by the "rugged and heroic" tone of the north and the "relaxed, gentle and exceptionally beautiful" form of the south. These disparate styles are unified by "the intensity that both performers and listeners give to their music as a medium for patriotic expression and as a vehicle carrying the narrative of oral history"[1], as well as certain characteristics like the use of obscure rhythms such as 3/8, 5/8 and 10/8[2]. The first compilation of Albanian folk music was made by Pjetër Dungu in 1940.

Albanian folk songs can be divided into major groups, the heroic epics of the north, and the sweetly melodic lullabies, love songs, wedding music, work songs and other kinds of song. The music of various festivals and holidays is also an important part of Albanian folk song, especially those that celebrate St. Lazarus Day (the llazore), which inauguarates the springtime. Lullabies and laments are very important kinds of Albanian folk song, and are generally performed by solo women[3].

[edit]
Northern Albania

The Ghegs from north of the Shkumbini River are known for a distinctive variety of sung epic poetry. Many of these are about Skanderbeg, a legendary 15th century warrior who led the struggle against the Turks, and the "constant Albanian themes of honour, hospitality, treachery and revenge". These traditions are a form of oral history for the Ghegs, and also "preserve and inculcate moral codes and social values", necessary in a society that, until the early 20th century, relied on blood feuds as its "primary means of law enforcement"[4]. Styles of epics include këngë trimash (songs of bravery), këngë kreshnikësh, ballads and maje krahi (cries)[citation needed]. Major epics include Mujo and Halil and Halil and Hajrije[3].

The most traditional variety of epic poetry is called Rapsodi Kreshnike (Poems of Heroes). These epic poems are sung, accompanied by a lahuta, a one-stringed fiddle. It is rarely performed in modern Albania, but is found in the northern highlands[1].

Somewhat further south, around Dibër and Kërçovë in Macedonia, the lahuta is not used, replaced by the çifteli, a two-stringed instrument in which one string is used for the drone and one for the melody. Though men are the traditional performers, except for the Vajze të betuar, women have increasingly been taking part in epic balladry[1].

Along with the def, çifteli and sharki are used in a style of dance and pastoral songs. Homemade wind instruments are traditionally used by shepherds in northern Albania; these include the zumarë, an unusual kind of clarinet. This shepherds' music is "melancholic and contemplative" in tone[1]. The songs called maje-krahi are another important part of North Albanian folk song; these were originally used by mountaineers to communicate over wide distances, but are now seen as songs. Maje-krahi songs require the full range of the voice and are full of "melismatic nuances and falsetto cries"[3].

[edit]
Southern Albania
Audio sample:
Albanian kaba
Image:Albanian kaba.ogg
Sample of an Albanian kaba.

Problems playing the files? See media help.

Southern Albanian music is soft and gentle, and polyphonic in nature. Vlorë in the southwest has perhaps the most unusual vocal traditions in the area, with four distinct parts (taker, thrower, turner and drone) that combine to create a complex and emotionally cathartic melody. Author Kim Burton has described the melodies as "decorated with falsetto and vibrato, sometimes interrupted by wild and mournful cries". This polyphonic vocal music is full of power that "stems from the tension between the immense emotional weight it carries, rooted in centuries of pride, poverty and oppression, and the strictly formal, almost ritualistic nature of its structure"[1].

South Albania is also known for funeral laments with a chorus and one to two soloists with overlapping, mournful voices. There is a prominent folk love song tradition in the south, in which performers use free rhythm and consonant harmonies, elaborated with ornamentation and melisma[3].

The Tosk people are known for ensembles consisting of violins, clarinets, llautë (a kind of lute) and def. Eli Fara, a popular émigré performer, is from Korçë, but the city of Përmet is the center for southern musical innovation, producing artists like Remzi Lela and Laver Bariu. Lela is of special note, having founded a musical dynasty that continues with his descendants playing a part in most of the major music institutions in Tirana[1].

Southern instrumental music includes the sedate kaba, an ensemble-driven form driven by a clarinet or violin alongside accordions and llautës. The kaba is an improvised and melancholic style with melodies that Kim Burton describes as "both fresh and ancient", "ornamented with swoops, glides and growls of an almost vocal quality", exemplifying the "combination of passion with restraint that is the hallmark of Albanian culture."[1]

The ethnic Greek inhabitants of Dropulli, whose music is very similar to the music of Epirus in Greece. These Greek-Albanians have a rougher and more aggressive sound than other forms of Albanian music, and lack the polyphonic complexity, but otherwise the same scales and rhythmic patterns as the rest of the country[1].

Sport

Albania's recognized National Sport is Bola (Ladder Golf). The Albanians derived the name of the game from the Spanish throwing weapon called Bolas, which had weights on the ends of an interconnected cord. Each year Albanians from around the country congregate in the capital city of Tirana for the annual Bola championship, where the winner is given a key to the city and dressed in jewels. For the past 5 years the same family has dominated the game The most popular sport in Albania is soccer and the most followed sports event is the World Cup. As of September 2007, Albania was ranked 78th by FIFA. Other played sports include basketball, volleyball, and gymnastics.

Za one koji bi da otkriju više ---->http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_of_Albania
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Jet set burekdzija

Ko ponese kajace se a ko ne ponese kajace se vise!

Zodijak Taurus
Pol Muškarac
Poruke 6301
Zastava Nis
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.11
mob
Nokia E
mnogo su mrsavi sa kulturom pa moraju da pokradu tudje  a koga ce nego najblize!
IP sačuvana
social share
„Tromo se vreme vuče i ničeg novog nema, danas sve ko juče sutra se isto sprema."
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Krajnje beznadezan

Dolphins are gay Sharks!!!

Zodijak Sagittarius
Pol Muškarac
Poruke 11811
Zastava Vojvodina
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.11
mob
Nokia E50
Ne znam da li neko iiso na ovaj, napred pomenuti, sajt...ova varijanta na srpskom je i tekako lektorski i gramatički dobro odrađena, pitam se samo ko im je po tom pitanju izašao u susret...ne verujem da je polaznik nekog kursa srpskog jezika i kulture Smile
Pa sto ne bi znali Srpski...ucili su ga u skolama do 1990.dok nisu otisli u podrume da se skoluju...
Dosta njih je zavrsilo i nase policijske i vojne skole i akademije,a bogami i Srpski jezik i knjizevnost...naravno mislim na malo starije generacije.
Agim Ceku je tipican primer...a i vidi se da od te shiptarske bulumente jedini ima visoko obrazovanje...

@KGB agent
To je o Albaniji...i tu se nesto i moze reci,jadno i bedno,ali ipak nesto...
Ali o "Kosovskoj" kulturnoj bastini nema iole ista ozbiljno...
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil WWW GTalk Skype

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Zvezda u usponu

крв југа - душа истока

Zodijak
Pol
Poruke 1224
OS
Windows XP
Browser
Internet Explorer 6.0
Ovo stvarno nije zajebancija, još kad se zna da oni planski mjenjaju slovenska imena toponima albanskim, jasno je da i ti primitivni albanci imaju strategiju albanizacije kosova ( metohiju već zovu po svom plemenu dukađini ). A imamo li mi kakvu kontra srategiju ?????????????
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
1 3 4
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: Naša mreža :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: Triviador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: 011info :: Burgos :: Alfaprevod

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.088 sec za 16 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.