Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Prijavi me trajno:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
banner
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Napomena: Govor mržnje, uvrede i svako drugo ponašanje za koje moderatori budu smatrali da narušava ugled i red na forumu - biće sankcionisano.
Idi dole
Stranice:
1 3  Sve
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Juznoafricka Republika ~ Civilizacija, Stanovnistvo, Kuhinja...  (Pročitano 19967 puta)
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Meni na Mundijalu

Ljubitelji fudbala, ali i oni koji su željni avanture, pored raznih znamenitosti i fantastične prirode u najjužnijoj zemlji afričkog kontinenta uživaće i u specijalitetima od krokodilskog mesa, gusenicama, kukuruzu i kašama




Jedna od hit destinacija ove godine svakako jeste Južna Afrika, zahvaljujući Svetskom prvenstvu u fudbalu, koje se u junu održava u toj zemlji. Mnogi ljubitelji najvažnije sporedne stvari na svetu, ali i oni koji su željni avanture, pored raznih znamenitosti i fantastične prirode, u najjužnijoj zemlji afričkog kontinenta moći će da uživaju i u jedinstvenim ukusima hrane koja se tradicionalno sprema u toj državi.
Kao što je slučaj i s brojnim drugim zemljama, južnoafrička kuhinja je mešavina brojnih etničkih uticaja, a najviše Britanaca, Holanđana, Indijaca, Portugalaca i Nemaca, uz brojna autohtona plemena.

Mora se spomenuti da je potraga za hranom oblikovala modernu Južnoafričku Republiku. Potreba za nečim novim je naterala „Holandsku istočnoindijsku kompaniju" (Dutch East India Company) da zasadi farme na obodu Afrike. Kompaniju su tokom 17. veka privukli začini sa Jave, kao i potreba da zastanu na pola puta radi osveženja.

Krokodili, gusenice i njuške

Pošto istorija igra veliku ulogu u kreiranju južnoafričke kuhinje, sva naseljavanja, kao i proputovanje kroz ovu zemlju uticalo je na njenu kuhinju. Duga, koja je danas simbol ove zemlje, predstavlja neobičnu raznolikost njene kulture, ali može da se odnosi i na neverovatno bogatstvo nacionalne kuhinje.

Današnja moderna južnoafrička kulinarska fuzija zasniva se na piletini, belom luku, muskatnom oraščiću, kariju, luku, čiliju, paradajzu, limeti, bademima, đumbiru, jamu. Tu su i začini poput kumina, korijandera, cimeta i drugih. Naglasak je na mesnim specijalitetima. Tako je braai, nešto poput našeg roštilja, glavni društveni događaj tokom vikenda i povod za okupljanje. Kaše od žitarica igraju važnu ulogu u južnoafričkoj kuhinji.



Južnoafrikanci imaju dosta ukusnih, ali i veoma egzotičnih, tradicionalnih jela. U neke od njih spada i krokodilski batak, pržene gusenice, a čak i skop ili jelo sa glavom krave, ovce ili koze. Glava se prvo oguli kako bi se skinula koža i neželjeni delovi poput ušiju i njuške, pa se glava skuva i stoji u ključaloj vodi još neko vreme. Ovo je veoma popularno jelo u Južnoj Africi.
I dok će neki Južnoafrikanci odrečno mahati glavom na pomen ove hrane, dosta njih svakodnevno ovo konzumira. U Južnoj Africi postoji mnogo različitih kultura i verovanja, tako da se određena vrsta hrane jede samo u izvesnim prilikama.

Pored ovih, postoje i južnoafrička jela koja su na meti kako turista, tako i domaćeg stanovništva, i koja su mnogo manje ekstravagantna od zmijskog mesa. Najpopularnije je verovatno biltong, koje se sastoji od sušenog i usoljenog mesa. Ne zvuči dopadljivo, ali je izuzetno zarazno! U Južnoj Africi ragbi utakmica ne može da prođe bez tog jela, a nijedan Južnoafrikanac neće poći na put bez njega. Jelo po imenu potjiekos ili kako ga domaće stanovništvo popularno zove „jelo sa svim i svačim" predstavlja neku vrstu veoma ukusnog gulaša sa mesom i povrćem, dinstanog na otvorenoj vatri. Mielie pap je kukuruzna kaša i predstavlja glavnu dijetetsku hranu u Južnoj Africi. Probajte i jelo baboti (začinjeno, mleveno meso sa prelivom od jaja), koje predstavlja poboljšanu verziju majalskog jela šepard pita. Ili probajte južnoafrički roštilj sa kobasicama boervors. To je delikatesna kobasica koja se skoro uvek sprema na roštilju.

Mamina kuhinja, tatin roštilj

Za osobe koje bi da se zaslade, domaće stanovništvo preporučuje poslastice melktert (milktart), pečen kolač sa mlekom i jajima, i koeksisters (krofne umočene u sirup), koje nisu previše slatke pa su zato veoma omiljene.
Kukuruz već mnogo godina predstavlja osnovni sastojak južnoafričke kuhinje, bez obzira na to da li je reč o plemenu Zulu, Soto, Tsvana ili Ksosa (Zulu, Sotho, Tswana ili Xhosa). Iako ova naročita jela nisu toliko česta u restoranima, najbolje je da se sprijateljite sa Južnoafrikancem i da vas pozove na domaći ručak, odnosno na maminu kuhinju ili tatin roštilj, jer ništa nije tako dobro kao domaća kuhinja Južne Afrike!



Iako postoji još mnogo tradicionalnih jela Južne Afrike, kao posetilac naići ćete na mnogo restorana sa italijanskom, marokanskom, kineskom, portugalskom i indijskom hranom, ribom i piletinom, kao i drugim popularnim svetskim kuhinjama. Takođe, veoma su popularni „Mekdonalds" i „Kentaki frajd čikin". Zato nemojte da se brinete ako vam ne prija da pojedete za ručak antilopu ili krokodila, jer ćete sigurno naći nešto po svom ukusu.

***
Kolonizacija i urbanizacija
U prekolonijalnom periodu kuhinja urođenika se sastojala od korišćenja različitih sastojaka, poput korenja, lišća, voća, orašastih plodova, kao i od ostalih divljih biljaka ili životinja koje su ulovili. Kolonizatori su autohtonom stanovništvu oduzeli zemlju i zaustavljen je razvoj tradicionalne poljoprivrede i skupljanja voća. Od 19. veka urbanizacija je omogućila Afrikancima da kontrolišu sopstvenu poljoprivredu i da proizvode brašno, beli pirinač, kukuruz i beli šećer. Pošto su ovu hranu uvozili beli doseljenici, urođenička kuhinja je uglavnom zavisila od ovog uvoza. Na taj način je uvezena hrana, poput kukuruza i paradajza, naišla na veliko prihvatanje, tako da se i dan-danas koristi u velikoj meri u njihovoj kuhinji. Pošto urođenici, tj. domaće stanovništvo, kukuruz danas koriste u velikoj meri, i to kao dijetetsko jelo, mnogi pretpostavljaju da je to njihovo tradicionalno jelo, a ne da je uvezeno.
***



Izvor: Press
« Poslednja izmena: 10. Maj 2010, 10:56:13 od Oblachak »
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Polokvane, uspavani grad se budi

“Prašnjavi Polokvane”, kako mnogi ne propuštaju da naglase, danas ima 500,000 stanovnika, ali relativno malu urbanu turističku ponudu i pravi je “uspavani grad”. Među turistima je popularan pre svega zbog blizine rezervatima divljih životinja i razvijenog safari turizma.


Novi stadion sagrađen za Svetsko prvenstvo 2010 - Photo: Shine 2010 - 2010 World Cup good news / Flickr


Polokvane, poznat i kao Pitersburg, glavni je grad severne pokrajine Limpopo, na samo 200 kilometara od granice sa susednim Zimbabveom. Od Johanesburga je udaljen 320 km i povezan je dobrim autoputem.

I pored toga što se nalazi na južnom povratniku, zbog nadmorske visine od 1.230 metara, klima je ovde gotovo idealna, sa minimalnim oscilacijama preko godine. Leti je dnevna temperatura oko 27, a zimi oko 20. U glavnom je suvo sa nekoliko kišnih meseci tokom leta – u decembru i januaru.

OKOLINA

Na deset kilometara od grada nalazi se živi muzej na otvorenom, tradicionalno plemensko selo koje je ostalo nepromenjeno u proteklih 250 godina.

Do sela postoje redovne turističke ture, a posetioci mogu direktno da učestvuju u svakodnevnom životu plemena Bakone, podgrupe većeg plemena Soto na severu.

Tokom celog dana turisti imaju prilike da posmatraju demonstraciju tradicionalnog paljenja vatre, vršenja kukuruza, pravljenja plemenskih bubnjeva i lovačkog oružja.

Ostale turističke atrakcije u okolini Polokvanea su rezervat divljači, krokodilska farma Čuene, koncentracioni logor iz anglo-burskog rata, pećine Makapansgat, i stanište ptica Molecie.

DA LI ĆE BITI DOVOLJNO SMEŠTAJA ZA SVETSKO PRVENSTVO

Ušuškan među talasastim farmama koje se prostiru do granice sa Zimbabveom, uspavani Polokvane se užurbano priprema za svojih pet minuta koje će imati tokom Svetskog kupa u fudbalu.

Kako piše AFP, najveći problem lokalaca je trenutno smeštaj – najveći gradovi Južne Afrike imaju velike hotele, ali mesta kao Polokvane i Nelspruit (srp. Nelspreut) prinuđeni su da budu kreativni. U iščekivanju velikog broja turista, lokalne vlasti su odlučile da tokom prvenstva isprazne studentske domove i ponude ih kao alternativni smeštaj. Dižu se i nova kamping mesta za šatore, a lokalcima se sugeriše da ponude privatan smeštaj.

Na novom stadionu Peter Mokaba sa 46.000 mesta, igraće se četiri utakmice, a očekuju se i dva jaka tima – Francuska i Meksiko – koji će privući ogroman broj gostiju navijača.

Sa samo nekoliko hotela, ovaj grad od pola miliona ljudi uspeo je da obezbedi više od 30.000 kreveta – od kojih su mnogi u privatnim kućama.

U turist birou pokrajine Limpopo, čiji je Polokvane glavni grad, kažu da su zvanično registrovane porodice koje su spremne da iznajmljuju sobe ili čitave kuće ili stanove, a posetioci već mogu da počnu da rezervišu.

Gradske vlasti planiraju i da kod manjeg stadiona podignu tent city (grad šatora), u kojem će bekpekeri imati i pravu kampersku infrastrukturu – vodu, kupatila, pa čak i gas za grejanje kad u zimskom junu osveži na 1.300 metara nadmorske visine.

Univerzitet Limpopo tokom prvenstva iznajmljuje svojih gotovo 7.000 kreveta u studentskim domovima. Ipak, najveći broj soba je rezervisan za dodatne policijske snage, kao i za ostale radnike angažovane tokom prvenstva.

Među oniima koji se nadaju da će zaraditi dodatne pare tokom Svetskog prvenstva je i Hondlandla Masuku, stanovnik Polokvanea. Ona je svoj dom u blizini centra grada pretvorila u pansion sa četiri spavaće sobe, nakon što je shvatila da u Polokvaneu raste potražnja za smeštajem.

Njena uštirkana bela posteljina i šik afrički dekor obezbedili su joj nagradu za najbolji privatni pansion u zemlji, a danas rezervacije prima preko velikog lanca hotela Southern Sun.

“Ljudi rezervišu iz raznih zemalja, a najviše me je zvalo iz Francuske. Sarađujem i sa lancem hotela Southern Sun i sa sekretarijatom za turizam, i preko njih primam rezervacije,” kaže Masuku.

Povećana potražnja za smeštajem tokom zime koja je u Južnoj Africi mrtva sezona dovela je i do skoka cena. Usledile su i brige da li će skok cena dodatno obeshrabriti turiste koji su i sami pogođeni globalnom recesijom.

ISTORIJA

Holandski emigranti, poznati kao pioniri ili Fortrekeri, su 1840. pod vođstvom Andres Hendrik Potgetera osnovali su Zoutpansbergdorp, grad 100 km sverozapadno od današnjeg Polokvanea.

Zbog žestokih sukoba sa lokalnim plemenima, Fortrekeri su bili primorani da se povuku južnije gde su 1886. godine osnovali novi grad i nazvali ga Petersburg u čast lideru Fortrekera Pjetu Žubertu. Britanci su ovde tokom Burskog rata izgradili koncentracioni logor u kojima je bilo zatočeno skoro 4.000 burskih žena i dece.



Izvor: B92
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Blumfontejn, cvetna fontana

Blumfontejn se nalazi na raskršću puteva Južne Afrike. Zbog toga mnogi turisti koji putuju s jednog na drugi kraj ove zemlje, odlučuju da naprave pauzu baš u Blumu, piše Rough Guide.



Blumfontejn (afrikans, Bloemfontein – cvetna fontana) je dovoljno zanimljiv da se u njemu provede bar dva dana, a glavne atrakcije su umetnička galerija Oliewenhuis, smeštena u sred predivnog parka, i ulica President Brand kojom se nižu javne zgrade impresivne arhitekture.

Ogromna većina ovdašnjih turista su u prolazu i ostaju dan ili dva, tako da se jeftin smeštaj lako nalazi, a ugostitelji ne insistiraju na više noćenja. Osim toga, grad ima dobre šoping centre i razvijen noćni život.

Blumfontejn je glavni i najveći grad pokrajine Vrystaat (afrikans izgovor Freistat – srp. Slobodna zemlja ili eng. Free State) i njeni žitelji ovamo redovno dolaze u internat, da studiraju, ili zbog lečenja. U Blumu (kako ga lokalci zovu) je sedište pokrajinskog parlamenta, kao i Kasacionog suda Južne Afrike. Ovde je i lokalni centar za vazduhoplovno jedriličarstvo, pre svega zbog ravnog terena.

Ako se zadesite u Blumu početkom septembra, pokušajte da se ne propustite Afrički kulturni festival Manguegang, kada se po čitavom gradu održavaju javna čitanja proze i poezije, kao i muzički i baletski nastupi. U Blumfontejn se tada slivaju turisti iz čitave Južne Afrike.

Dobar trenutak je sredina proleća – 28. aprila se održava popularni muzički festival Granaat.

J.R.R. TOLKIN JE ROĐEN U BLUMU

Autor Gospodara prstenova, pisac J. R. R. Tolkin rođen je u Blumfonteinu. Tolkinov otac Artur je napustio Birmingem i došao u Blumfontein da bude menadžer u Afričkoj banci.

J.R.R. je rođen 1892, u kući na uglu ulica West Burger i Maitland, nekoliko blokova zgrada istočno od ulice President Brand. Kada je Artur Tolkin umro 1895, njegova žena se sa dva mala sina vratila u Englesku. Tolkinova kuća je kasnije srušena i na tom mestu je podignuta prodavnica jeftinog nameštaja.



Izvor: B92
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Kejptaun, vodič za navijače

Po mišljenju mnogih Cape Town je najljepši grad Južnoafričke Republike, a poseban magnet ovog ljeta bit će za navijače reprezentacija koje su se plasirale na Svjetsko fudbalsko prvenstvo. Reporterka Guardiana prošetala je ovim gradom i pronašla lokacije koje bi uzbuđenim navijačima mogle odgovarati u trenucima kad nisu na stadionu i žele vidjeti još ponešto osim sporta.



Prije utakmica na stadionu u Cape Townu, jednom od devet gradova u kojem će se one igrati, predlaže posjetu pivari Mitchell na Dock Roadu, koja je vrlo popularna jer se nalazi na samo pet minuta hoda od stadiona. Ima sedam TV aparata sa velikim ekranima, gdje se bez problema mogu gledati utakmice i drugi programi, a nudi čak šest škotskih vrsta piva.

Za brzi obrok tu je restoran i bar Neighbourhood, sa prostorijom za društvene igre. Pronađete li mjesto na balkonu, moći ćete posmatrati život na najprometnijoj ulici u gradu. Pohvale je dobio i retro bar Boo Radley, koji po niskim cijenama nudi razne koktele, slatkiše i drugu hranu.

Imate li viška vremena, vinogradi Constantia nalaze se na samo 20 minuta vožnje od centra Cape Towna. Ako nemate auto, pridružite se grupnim turama koje se organizuju svakodnevno. Najstarije imanje u zemlji zove se Groot Constantia, a tu su i Klein Constantia, Constantia Uitsig i druga. Desertna vina s posljednjeg navedenog imanja nagradili su Napoleon Bonaparte i Jane Austen. Na nekim mjestima vina možete besplatno kušati, osim ako ste u velikim grupama.

Tri sata vožnje zapadno od Cape Towna je rezervat Sanbona sa divljim životinjama. To je najveći privatni rezervat u okolini i dom rijetke vrste bijelih lavova.

Ovo je, svakako, samo dio velike ponude afričke metropole. Ne sumnjamo da će vatreni navijači štošta otkriti i sami, kad u junu i julu ove godine prekriju ulice gradova JAR-a.



Izvor: B92
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Johanesburg, insajderski vodič 2010 (1)

Ako odete na Svetsko prvenstvo u fudbalu 2010, neke stvari u Johanesburgu ne smete da propustite, piše Guardian



TV prezenter iz Johanesburga, Ed Džordan otkriva tajne najvećeg grada u Južnoj Africi.

Volim ovaj grad jer ...

Johanesburg je rudarski grad. To je grad zlata koji još uvek u sebi nosi taj pionirski duh. U njemu postoji energija, puls, ritam, i osećanje da je sve moguće. Johanesburg ima i najveću šumu na svetu kreiranu ljudskom rukom.

To je i grad koji ima užasnu prošlost – ulice su natopljene krvlju – ali postoji i neka unutrašnja lepota ako ste spremni da je potražite. To je moj rodni grad i ja ga volim svim srcem.

Omiljena mesta za izlazak

Giles' Restaurant (9 Grafton Avenue, Craighall Park; +27 11 442 4056) ima atmosferu pravog engleskog paba. Imaju savršeno točeno pivo, baštu, i pet velikih plazma ekrana.

The Crazy 88 in Norwood (114 William Road, corner of Grant Avenue; +27 11 728 8417; 88.co.za) je hip klub sa živom muzikom i trendi publikom. Crazy 88 je dobro mesto i za one koji planiraju da izađu sami. Ovde bez problema možete piti do kasno u noć.

Za dobru klopu napolju u bašti, probajte Cnr Café Bistro & Deli (ugao Buckingham i Rothesay Avenue, Craighall Park; +27 11 880 2244; cnrcafe.co.za).

Najbolja mesta za gledanje fudbala

Ako planirate izlazak u Johanesburgu, vodite računa da sve bude bezbedno, naročito kada kasno u noć završite sa zabavom. Idite do trga Montecasino (Montecasino Boulevard, ugao William Nicol and Witkoppen, Fourways, Sandton; +27 11 510 7000; montecasino.co.za) gde postoji ogroman i odličan plazma ekran, okolo ima nekoliko dobrih barova, kao i bezbedan parking. Nalazi se u predgrađu koji je nekada bio afrički buš, a onda je tu sagrađen ovaj italijanski trg sa popularnim kafeima. Računajte da će atmosfera sigurno biti dobra, a i auto ćete naći tamo gde ste ga ostavili.

Da bi ste osetili afrički vajb u centru grada, obiđite trg Mary Fitzgerald Square u kvartu Newtown. To je kolosalan trg odmah pored fantastičnog Market Theatre (56 Margaret Mcingana Street; +27 11 832 1641; markettheatre.co.za). Kad lokalci gledaju fudbal, to je atmosfera koju nećete osetiti nigde drugde na svetu – po stolovima pljoske s brendijem i džointi smotani u novine koji kruže od jednog do drugog. Samo vodite računa ako vam ponude walkie-talkie – pileći kljun i nogice, koje je najbolje izbegavati.

Najbolja mesta za piće

Radium Beer Hall u orange Grove (282 Louis Botha Avenue; +27 11 728 3866; theradium.co.za) jedan je od najstarijih pabova u Johanesburgu, a publika je krajnje raznolika – od bajkera preko advokata do levičarskih novinara – čak i Bob Geldof ovde izlazi. Šef paba je jedan sjajan Portugalac po imenu Manny. Obratite pažnju na uramljene stare isečke iz novina, fotografije, i postere.

8 @ The Towers (5th Street, Sandton; +27 11 884 1333; towersmall.co.za) vrlo trendi mesto, omiljeno među klasom koju ovde zovu “black diamonds”: bogati crnci, pripadnici srednje klase, koji piju samo Hennessy konjak. Zlatne kajle ovde samo šljašte.

Katzy's Bar (The Firs Mall, Oxford Road, Rosebank; +27 21 880 3945;) se nalazi u centru, ima odličnu atmosferu i uvek je pun. To je cigar-bar u njujorškom stilu sa afričkim šmekom.

Najbolja mesta za živu muziku

Za autentičnu muziku Južne Afrike idite u mesto The Bassline (10 Henry Nxumalo Street; +27 11 838 9145) koje se nalazi ispod zgrade radija Kaya FM u kvartu Newtown. Svi najpoznatiji jazz muzičari ovde imaju nastupe – može se desiti da dođe čak i Hugh Masakela. Ako ste u prilici, zbog bezbednosti idite sa nekim lokalcem. Ako niste, uzmite taksi do tamo i nazad. Preporučujemo taxi udruženja Maxi Taxis (+27 11 648 1212), Rose Radio (+27 11 403 9625) i Metro (+27 11 484 7975).

Još jedna dobra opcija je levičarski Tanz Café u kvartu Bryanston (Riverside Mews, ugao River Road i Bryanston Drive; +27 11 463 3128; tanzcafe.co.za/) gde često nastupa neki bend ili komičar za mikrofonom. Zatim se u restoranu prepustite čarima argentinske hrane.


Johanesburg, insajderski vodič 2010 (2)




Najbolja ulična hrana u gradu

Tradicionalna hrana koja se prodaje po kioscima je pap en vleis – kačamak s mesom – ali to ćete verovatno želeti da izbegnete, jer se klanje pilića retko izvodi higijenski.

Bolja opcija je da odete u Wandies (+27 11 982 2796; wandies.co.za), najpoznatiji shebeen (nelicencirani pab iz perioda Aparthejda) u kvartu Soweto. Tu se služi odlična lokalna pikantna hrana, kao i sjajan braaivleis (roštilj).

Verovatno ćete tokom boravka u Johanesburgu često imati prilike da vidite lokalni specijalitet, ovčiju glavu – jedite je sa puno soli, ako uošte budete imali hrabrosti. U suprotnom, navalite na vetkoek (piroške) sa mesom i slatkim sirupom koje se prodaju na svakom ćošku.

Po mom mišljenju, najbolji snek na ulici je rolnica boerewors – johanesburška varijanta hot-doga, sa sve senform, slatkim voćnim sosom, i čilijem. Prodaju se ispred svakog stadiona, kao i na trgu Montecasino.

Najbolja mesta za finu hranu

Južna Afrika je s pravom čuvena po svom mesu, a odlično mesto da se to meso proba je The Butcher Shop & Grill (Shop 30, Nelson Mandela Square, Sandton; +27 11 784 8676; thebutchershop.co.za). Zaposednite jedan sto sa svojim društvom, i tu možete provesti celo popodne, pogotovo ako budete uživali u odličnoj selekciji vina ovog restorana.

Za afričke specijalitete, pravac u Moyo – jedan se nalazi u Melrose Arch (Shop 5 Melrose Square; +27 11 684 1477; moyo.co.za), a drugi kod jezera Zoo Lake (1 Prince of Wales Drive, Parkview; +27 11 646 0058). Oba mesta će se dopasti i deci, koji odmah na ulasku dobiju belu boju plemena Tswana koju mogu u tradicionalnom stilu da nanesu na lice. Ovo je pan-afrički restoran, tako da ćete naći svašta: i marokanska jela i začinjeno meso i razne salate.

Za italijansku hranu, probajte Assaggi in Illovo (Post Office Centre, 30 Rudd Rd, Illovo, +27 11 268 1370).

Najbolje od besplatnog

Najbolja stvar sa ovim gradom je ta što ako znate kuda idete, za 45 minuta možete biti u bušu. Ako budete imali slobodan dan, odvezite se severno ka Kolevki čovečanstva (Kromdraai Road, Gauteng; +27 11 659 1622; cradleofhumankind.co.za) i rezervatu divljih životinja Pilanesberg Game Reserve (+27 14 555 1600; pilanesberg-game-reserve.co.za), i nesumnjivo će vas zateći taj divni osećaj divljine.

Ukoliko ne bude previše vetrovito, bukirajte piknik kod Kolevke čovečanstva i istražite okolna brda.

Najbolje prodavnice i pijace

Najbolji tržni centri su Sandton City (sandton-city.co.za) i Hyde Park Corner (hydeparkshopping.co.za). Za zanimljiv nakit, svratite u Orpheo Twins' (Shop LM 53A, Hyde Park Corner Shopping Centre, Jan Smuts Avenue; +27 11 325 5048; orpheotwins.com).

Najbolja pijaca u gradu je Rosebank nedeljom ujutro. Tu dolaze pijačni prodavci iz Angole, Mozambika, zambije, malavija, i Etiopije koji prodaju najrazličitije afričke proizvode. Ako dolazite taksijem, tražite da vas odveze do hotela Hyatt (191 Oxford Road, Rosebank; +27 11 280 1238; johannesburg.regency.hyatt.com).

Upozorenje: pijace u centru u blizini taksi stanica NISU bezbedne.

Šta obavezno treba videti

Muzej Aparthejda (ugao Northern Parkway i Gold Reef Road, Ormonde; +27 11 309 4700; apartheidmuseum.org) je nešto što svako ko poseti Johanesburg mora da vidi; dizajn muzeja je umetnost za sebe.

Obiđite statuu Nelsona Mendele na trgu Nelson Mandela Square. Sama statua je sporna, jer pojedini trvde da mu je glava nesrazmerno mala. Povremeno se na tom mestu održavaju dečji koncerti.

Pogled sa bazena hotela Westcliff je spektakularan (67 Jan Smuts Avenue, Westcliff; +27 11 481 6000; westcliff.co.za). Sve pop zvezde odsedaju ovde, od Bee Gees do Robbie Williamsa.



Izvor: B92
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Pretorija, insajderski vodič

Čuveni južnoafrički ugostitelj Fortunato Mazzone posetiocima svetskog prvenstva savetuje kako da izvuku najbolje od Pretorije, a prenosi Guardian



Iako je Pretorija prilično veliki grad, sa preko dva miliona stanovnika, u njemu ćete imati utisak kao da ste u jednom velikom selu punom fakulteta, škola, i vladinih institucija.

Gde provesti slobodno vreme

Za opušteni, polu-ulični vajb, svratite u Carlton Café (Shop 71, 13th Street, Menlo Park; +27 12 460 7996; carltoncafe.co.za), čija izuzetna i savremeno spremljena hrana nikada ne omane. Ostavite mesta za desert.

Tržni centar Duncan Yard (1204 Prospect Street, Hatfield; +27 12 362 2224; duncanyard.co.za) vrvi od zanimljivih nekomercijalnih prodavnica i cool umetničkih tipova.

Trenutno najpoznatiji kafe bar u gradu je BICCCS café (Prodavnica 5A, Tržni centar Waterkloof Heights, 103 Club Avenue; +27 12 346 3203). Osim toga, njegov vlasnik je niko drugi do Fortunato Mazzone. Najbolja mesta za gledanje fudbala

Bar odmah pored restorana Godfather Steakhouse u kvartu Centurion ima odlične šnicle, savršeno hladno pivo, i veliki ekran (Prodavnica 2, Biella Centre, ugao Heuwel Street i Mike Crawford Street, Centurion; +27 12 663 1859/3302)

Eastwoods Tavern (391 Eastwood Street, Arcadia; +27 12 344 0243) ima nekoliko velikih ekrana, jeftino točeno pivo, jednostavnu hranu i glasne goste koji vole fudbal. Udaljen je samo 100 metara od stadiona Loftus – gde igraju utakmice Svetskog prvenstva 2010 – tako da očekujte da ćete atmosferu osetiti u punoj meri. Ovo je definitivno mesto za bučan i uzbudljiv izlazak. Najbolja mesta za piće

Rhapsody's (ugao Glen Manor i Lois Avenue, Menlyn; +27 12 348 6000; rhapsodys.co.za) je mesto gde je često gužva, dolazi uglavnom mlađa ekipa, a zatvara se tek duboko u noć.

Bar u okviru restorana Pachas u kvartu Hazelwood (Club 2 Centre, 22 Dely Road, Hazelwood; +27 12 460 5063; pachas.co.za) uređen je sa stilom. Pored toga što je smešten odmah pored dobrog restorana, i sam ima veoma udobne sofe, i idealan je za tiho piće u sitne sate. Najbolja mesta za živu muziku

U poređenju sa Johanesburgom, Pretorija malo kaska kada je reč o živoj muzici, ali dobre žive reggae i alternativne svirke možete čuti i videti u Tings an' Times (1065 Arcadia Street; +27 12 430 3176) u kvartu Hatfield, gde u glavnom žive studenti. Mesto je malo ofucano, a hrana prilično prosečna, ali je atmosfera odlična i bar je pun studenata kad bendovi nastupaju. Po gradu ima više sjajnih džez klubova, ali odlazak u zabačene delove grada može da bude opasan, jer ima dosta kriminala. Bolje ne idite tamo sami. Najbolja mesta za uličnu hranu

Ulična hrana u Pretoriji je, iskreno rečeno, loša, i to najviše zbog loših higijenskih standarda. Ipak, ako baš morate, potražite kioske sa nacionalnim specijalitetom, kobasicom boerewors. I obavezno tražite da vam natrpaju crnog luka. Najbolja mesta za finu hranu

La Madeleine u kvartu Lynnwood (122 Priory Road, Lynwood Ridge; +27 12 361 3667; lamadeleine.co.za) je mesto sa nesumnjivo jednom od najboljih francuskih specijaliteta u Južnoj Africi. Okruženje je izuzetno, a restoran ima pravu porodičnu atmosferu, s jelima koja zadovoljavaju visoke međunarodne standarde.

Ritrovo Ristorante (Waterkloof Heights Shopping Centre, 103 Club Avenue; +27 12 450 5173; ritrovo.co.za) je najnagrađeniji italijanski restoran u Južnoj Africi, a u njemu jela sprema autor ove liste, čuveni južnoafrički kuvar Fortunato Mazzone. Ovde ćete naći fenomenalne specijalitete i izuzetan izbor vina, ali bez pompe koja obično prati ovakve ekskluzivne restorane. Najbolje od besplatnog

Tokom Svetskog prvenstva će malo toga biti besplatno. Ipak, ulaz u većinu južnoafričkih muzeja se plaća minimalno, a poseta memorijalu Park slobode (Freedom Park) (freedompark.co.za) može da bude prilično potresna.

Farm Inn, na oko 15 minuta vožnje od Pretorije, (Lynnwood Rd; tel: +27 12 809 0266; farminn.co.za) ima odličan zatvoren rezervat za divlje životinje, gde možete direktno komunicirati sa gepardima i ostalim velikim mačkama. Najbolje prodavnice/pijace

Menlyn Park (ugao Afterbury Road i Lois Avenue, Menlo Park; +27 12 348 8766; menlynpark.co.za) je tržni centar u klasičnom stilu, sa ogromnim izborom prodavnica – tačnije, preko 500. Brooklyn Mall (ugao Fehrsen Street i Lange Street, New Muckleneuk; +27 12 346 1063/4; brooklynmall.co.za) je manji, ali i prefinjeniji.

Ulična pijaca ispred zoološkog vrta (232 Boom Street; +27 12 328 3265; zoo.ac.za) je odlično mesto za kupovinu suvenira – ali ne zaboravite da se cenjkate, jer će vas u suprotnom trgovci odrati do gole kože. I pazite na novčanik.

Irene Village Mall (ugao Nellmapius Avenue i Van Ryneveld Drive, Irene; +27 12 662 4446; irenevillagemall.co.za) je sjajno mesto za decu, sa velikom centralnom fontanom po kojoj se pentraju životinje, tako da možete na miru da idete iz prodavnice u prodavnicu. Omiljeno među lokalcima

Union Buildings (Government Avenue; +27 12 300 5200; thepresidency.gov.za) je sedište vlade, a tu se nalazi i kancelarija predsednika. U ovom delu se nalazi nekoliko divnih parkova, a pogled na panoramu Pretorije je veličanstven. Šta još videti u okolini

Ljupko malo ribarsko selo Dullstroom (dullstroom.co.za) nalazi se dva i po sata vožnje ka istoku. Atmosfera je kao iz prošlih vremena, a u centru ima mnoštvo zanimljivih prodavnica.

Nešto bliže je grad Cullinan, do kojeg autom treba oko 30 minuta. Cullinan je grad kod kojeg se nalazi najpoznatiji aktivni rudnik dijamanata na svetu, u kojem su iskopana dva najveća dijamanta u istoriji. Tu je i odličan grčki restoran.

• Fortunato Mazzone više puta nagrađivani kuvar iz Južne Afrike i vrsni gastronom.



Izvor: B92
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Administrator
Capo di tutti capi


I reject your reality and substitute my own!

Zodijak Pisces
Pol Žena
Poruke Odustao od brojanja
Zastava Unutrasnja strana vetra
OS
Windows 7
Browser
Opera 9.80
mob
Apple iPhone 6
Južna Afrika sprema jake mere bezbednosti
Ratni avioni će čuvati „orlove“ na Mondijalu
N. Vlačo | 26. 05. 2010. - 00:02h | Foto: Reuters | Komentara: 8

Do Svetskog prvenstva u fudbalu u Južnoj Africi, najvećeg globalnog sportskog događaja ove godine, ostalo je još dve nedelje, a južnoafričke vlasti pokušavaju da na sve načine uvere svet u svoju sposobnost da od eventualnih napada stranih ekstremista i domaćih kriminalaca zaštite oko 300.000 ljudi koji će posetiti jug Crnog kontinenta.

Posle pretnji Al Kaide timovima Danske i Holandije kontingentu od 44.000 policajaca angažovanih na očuvanju reda na Mondijalu pridodato je još 10.000 gradskih policajaca. Stadione će nadletati avioni južnoafričkog ratnog vazduhoplovstva u radijusu od 25 kilometara.

Nati Mtetva, ministar unutrašnjih poslova, ide toliko u samouverenosti da tvrdi da neuspeh nije reč koja postoji u rečniku južnoafričke policije. Deo policajaca učestvovao je u paradi u Johanezburgu prošle nedelje na kojoj je demonstrirana nova oprema ukupne vrednosti 90 miliona dolara, koja bi uz obuku FBI koju je prošla južnoafrička policija trebalo da garantuje bezbednost učesnika i posetilaca prvenstva.

Fudbalsku reprezentaciju Srbije će pored lokalnih policajaca obezbeđivati i četiri pripadnika Uprave za obezbeđenje određenih ličnosti i objekata, specijalne antiterorističke jedinice i protivterorističke jedinice. Ivica Dačić, ministar unutrašnjih poslova Srbije, o bezbednosnim i drugim temama u sportskom centru Kovilovo razgovarao je sa rukovodstvom Fudbalskog saveza Srbije, selektorom Radomirom Antićem i igračima.

Među protivnicima srpskih „orlova“ nalazi se i reprezentacija Nemačke koja se početkom aprila ove godine našla na listi potencijalnih meta severnoafričkog ogranka terorističke mreže Al Kaida sa sedištem u Alžiru. Putem fundamentalističkog sajta tada je navedeno da bi primarni ciljevi napada mogle da budu reprezentacije SAD i Engleske, ali i fudbaleri Francuske, Italije i Nemačke. Te pretnje više nisu ponovljene.

Nakon njih prošlo je više od mesec dana da bi prošle sedmice iračke vlasti objavile da u zatvoru drže Saudijca Abdulaha Azama Saleha al Katanija, pripadnika Al Kaide, koji tvrdi da je vođama iračkog ogranka te organizacije predlagao da na Mondijalu njihove mete napada budu reprezentacije ili navijači Holandije i Danske. Prvi su Al Kataniju smetali zbog populiste Gerta Vildersa koji je uporedio Kuran sa Hitlerovim „Majn kampfom“, a drugi zbog karikatura proroka Muhameda objavljenih u listu „Jilands posten“.

Međutim, irački ogranak Al Kaide juče je objavio da nije planirao napad u Južnoj Africi i naveo da njegovi „snovi i planovi“ ne dopiru toliko daleko. Dirk Kujt, jedan od najboljih igrača reprezentacije Holandije, izjavio je da su planovi uhapšenog Saudijca bili zastrašujući, ali da veruje da će sve na Mondijalu biti bezbedno.
Nije samo međunarodni terorizam ono što južnoafrički policajci moraju na svaki način da spreče, već će im još veći izazov biti borba sa domaćim kriminalom. U 2008. godini u Južnoj Africi registrovan je 2,1 milion krivičnih dela. Od njih oko 30 odsto odlazi na ubistva, napade koji su prouzrokovali teške povrede i pljačke.

 
Saveti navijačima
Britansko ministarstvo spoljnih poslova je za oko 30.000 navijača Engleske u Južnoj Africi spremilo spisak sa upozorenjima:
- Planirajte put unapred. Razdaljine između gradova su ogromne.
- Od Johanezburga do Kejptauna ima koliko i od Londona do Varšave.
- Rezervišite smeštaj na vreme. Tamo će biti zima i biće suviše hladno da se spava napolju.
- Nikada ne idite sami i ne zaustavljajte se automobilom da pomognete vozaču u nevolji. To je taktika koju koriste otmičari kola.
- Pogledajte iza sebe kada otvarate vrata hotelske sobe.
- Odbijte svaku pomoć oko bankomata i budite sigurni da se tastatura ne vidi dok kucate PIN broj.

Izvor: Blic
IP sačuvana
social share
“And with one kiss / You inspired a fire of devotion that lasts for twenty years / What kind of man loves like this?” - Florence + The Machine

Zivot u doba Korone - spisak stvari koje besplatno mozete koristiti online - spisak u prvoj poruci [link]
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Mali južni afrički vodič

Za sve koji se odvaže da posete jug Crnog kontinenta za vreme fudbalskog ludila od velike koristi biće i neki klasični turistički saveti



Svetsko fudbalsko prvenstvo koje će 11. juna početi u Južnoafričkoj Republici tu zemlju će u narednih mesec dana pretvoriti u najpoželjniju turističku destinaciju na svetu.
Za sve koji su se odvažili da posete jug Crnog kontinenta za vreme fudbalskog ludila biće korisni i neki klasični turistički saveti.

Smeštaj
Pretpostavljamo da ste se već dobro organizovali i raspitali u turističkoj agenciji sa kojom idete o smeštaju. Ipak, imajte na umu da je reč o zemlji s velikom stopom kriminala i izuzetno nesigurnim gradovima, pa se preporučuje odsedanje u poznatim hotelima u gradskim središtima.
U potrazi za hotelom najpouzdanije je krenuti od internet stranice svetske fudbalske organizacije FIFA, koja je angažovala jednu britansko-švajcarsku kompaniju za pronalazak pouzdanog smeštaja u hotelima ili proverenim prenoćištima. Ali, nedugo nakon što su krenule rezervacije, ispostavilo se da će se tražiti krevet više, pa su koristi od toga imale i susedne zemlje poput Mozambika, Namibije i Bocvane.



Sigurnost
Svako ko problem kriminala u Južnoafričkoj Republici shvata olako, mora biti svestan podatka da se u toj zemlji svakoga dana u proseku dogodi 50 ubistava i gotovo stotinu silovanja. Isto tako, izgleda da nema stanovnika glavnog grada Johanesburga koji nije bio žrtva ili barem svedok nekog nasilnog čina. Posetioce začude i električne ograde na kućama srednje klase po predgrađima, kao i znakovi da se imovina štiti vatrenim oružjem. Treba se naviknuti i na činjenicu da su u neposrednoj blizini raskošnih šoping centara ulice koje je najbolje izbegavati posle mraka. Ipak, iako nije preporučljivo da na ulicama nosite nakit ili da telefonirate, ne treba biti ni paranoičan jer su mnogi Južnoafrikanci prijateljski raspoloženi prema turistima, a kriminalce mrze više od svega.
Navijačima koji planiraju da „divljaju" lokalna policija je poručila da neće imati milosti, a svi prekršitelji, bez izuzetka, prvo će biti privedeni u posebno uređene zatvore-vozove, kojima će ih transportovati u zatvorske centre.

Klima
Iako su Evropljanima prve asocijacije na Afriku vrućina, kratki rukavi i naočare za sunce, valja imati na umu da je jun na južnoj hemisferi period zime, pa temperature noću mogu pasti i ispod nule. Ponesite zato džemper i jaknu, posebno ako se spremate na utakmice u Johanesburgu i Kejptaunu. Kako je reč o klimatski raznolikoj zemlji, temperature su znatno više u Durbanu i Bloemfontejnu.

Gradovi domaćini:

Bloemfontejn - pravosudno središte, u čijoj su blizini lokalne atrakcije: nacionalni park Golden gejt, kao i najstariji krater na Zemlji, Vredefort dome, čija se starost procenjuje na više od dva miliona godina.


Kejptaun

Kejptaun - jedan od najbolje pozicioniranih gradova na svetu, smešten između okeana i planina na krajnjem jugu Afrike. Kada je vedro, pogled na okean seže i do 200 kilometara. Osim zatvora, u kojem je robijao bivši predsednik Mandela, turistička atrakcija u blizini grada je i bogato vinorodno područje.

Durban - „najzaposlenija luka" Afrike, grad poznat po tzv. zlatnoj milji, odnosno kilometarskoj plaži punoj restorana, kafića i klubova. Kako je prosečna godišnja temperatura mora 15 stepeni, pogodan je za kupanje tokom cele godine, pa i zimi. U blizini je područje u kome žive stanovnici plemena Zulu i mesto gde su se sukobili s britanskim vojnicima.

Johanesburg - „grad zlata" i zelenila, poznat i kao Njujork Afrike. Poslovno središte JAR-a na glavnom trgu ima spomenik bivšem predsedniku Nelsonu Mandeli, a među brojnim pozorištima, galerijama i muzejima je i onaj posvećen istoriji aparthejda.

Rustenburg - smešten na obroncima planine Magaliesburg, najviše je mesto u državi. Na 1.852 metra nad morem bio je strateško uporište i mesto mnogih bitaka u 19. veku. Dom je najbogatijeg plemena Bafokeng i 30 kilometara udaljen od San Sitija, južnoafričkog Las Vegasa, smeštenog u džungli.

Nelspruit - grad okružen mnogim vrtovima, šumama i prirodnim rezervatima, u čijoj blizini je i poznati nacionalni park Kruger. U predahu od utakmica posetioci ovde mogu da se opuste u planinarenju ili obilasku planinskih klanaca na konjima.

Polokvane - mali i miran gradić koji u svojoj blizini takođe ima nekoliko rezervata i mesta za zabavu. U muzeju na otvorenom mogu da se upoznaju običaji i domorodačkog naroda Bakone iz plemena Sotho.

Port Elizabet - lučki grad koji je podjednako interesantan posetiocima željnim odmora, ali i ljubiteljima arhitekture. Opera je primer viktorijanske gradnje, a u gradu je i najveći broj građevina iz razdoblja art nuvoa. Ovo je i mesto rođenja Nelsona Mandele i mnogih drugih istaknutih boraca protiv aparthejda.

Pretorija - poznat i pod imenom Tshwane, administrativno je središte JAR-a kao i sedište najvećeg broja ambasada, istorijskih građevina i muzeja.



Izvor: Press
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Sjaj i beda Južne Afrike: Zlato, parkovi i sida!

Južna Afrika - čudesno neobična zemlja! Ova parola dočekuje milione navijača željne dobrog fudbala i još boljeg provoda u Johanesburgu.



Uistinu, glavni grad Južne Afrike predstavlja sinonim kontrasta, pa tako pored velelepnog objekta „Soker siti", gde tri dana pre početka Mundijala „cirkulišu" svi mogući narodi i rase, turisti mogu da vide krajnje neobičnu scenu - tamnopute devojčice u odelima volonterki pokušavaju da pomognu onima koji su spremni da u Južnoj Africi potroše značajnu sumu evra ili dolara. „Soker siti", mesto na kom će 11. jula biti odigrano finale Mundijala, predstavlja granicu između urbanog dela grada i Soveta, trošnog naselja u kom se belcima ne preporučuje ulaz. Istorija Johanesburga, grada koji se nalazi na 1.700 metara nadmorske visine, definitivno je povezana za Zlatnom groznicom koja je krajem 19. veka privukla mnogobrojne tragače za plemenitim metalom iz celog sveta. Tada je Johanesburg postao centar trgovine zlatnom, što mu je omogućilo neverovatno brz razvoj. I pored toga, žitelji ovog grada najviše su ponosni što trenutno obitavaju u „urbanoj šumi", jer u Johanesburgu ima neverovatnih 2.328 parkova.



Država koja ove godine organizuje Mundijal definitivno ne podleže standardima. Tome u prilog ide činjenica da se u Južnoj Africi, kako su nas obavestili pojedini Srbi, govori 11 jezika. Većinu stanovništva čine crnci (75,2 posto), a svaki turista prilikom ulaska u Južnu Afriku biva upozoren da šest miliona ljudi živi sa sidom. Prema nepotvrđenim podacima, samo u toku 2008. godine od ove bolesti je umrlo 250.000 Južnoafrikanki. Navodno, trenutno je trećina devojaka između 25 i 29 godina pozitivna na HIV.

***
VODIČ KROZ JUŽNU AFRIKU

VREMENSKA ZONA: Srednjoevropska, ista kao u Srbiji
NOVAC: rand - 9,4 treba izdvojiti za jedan evro
TEMPERATURA: Ujutru i uveče oko 3 stepena, tokom dana do 21
INTERNET DOMEN: co.za
MEĐUNARODNI POZIVNI BROJ: + 0027 (Južna Afrika) 11 (Johanesburg)
***



Izvor: Press
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Veteran foruma
Svedok stvaranja istorije


Ne Diraj Tigra Dok Se Igra!

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 23881
Zastava Izgubljena u vremenu i prostoru
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.64
Zanimljivosti sa SP 2010 u Južnoj Africi - noćni život

Mnoge priče koje smo pre polaska čuli o Johanesburgu pale su u vodu , naime ovo je definitivno Imperija

Ako smo u prošlom izveštaju apostrofirali dobre puteve i generalno infrastrukturu, ovaj put ćemo pomenuti noćne izlaske u prva dva dana. Prvo veče smo se dvoumili da li da ostanemo u Pretoriji ili da se vratimo u Johanesburg. Na nagovor našeg čoveka iz Bocvane (brat jednoga od naših članova) otišli smo u kompleks MONTECASINO. Iako ćete videti slike iz ovog mesta pokušaćemo i rečima da vam dočaramo isto. Mesto je megalomanski veliko sa veštačkim nebom tako da imate osećaj da ste svo vreme na otvorenom.
 
Inače, postoji mnogo malih i uskih ulica u kojima je bezbroj restorana svih vrsta, naravno završili smo u "MondoVinu" na jagnjećem i goveđem mesu (lamb chops and beef stake) koje je specijalitet Južne Afrike. "Slowvine" je crveno vino koje je degustirao naš cuveni degustator vina Buda! Ocena čista desetka! Južna Afrika je poznata kao podneblje na kome se uzgajaju vrhunske sorte grozđa, pa samim tim se i prave vrhunska vina. U centralnom delu se nalazi veliki trg sa još većim video bimom gde smo uz pivo odgledali tekmu Nemačka - Australija. Naravno Nemci preplavili trg i disciplinovano i uštogljeno proslavili pobedu. Posle smo otišli u kazino gde smo okušali sreću i prošli... ne bi smo o tome ovaj put.
 
Pritom smo startovani od strane prijateljica noći koje su nas ubeđivale da su fine studentkiwe sa univerziteta. Inače, sve devojke generalno potiču iz tri plemena i to: Zulu, Siti i Kozi. Najlepše su Kozi a najzgodnije Zulu. Ono što je zajedničko za sve je da su sve zgodne, prijatne i da stalno startuju i iniciraju kontakt. Osmeh je od uva do uva i stalno se njišu i igraju. Obožavaju belce i za njih je smisao uspeha u životu i plemenu ako se udaju za belog čoveka čime bi definitivno uspele u životu. Noćni život se odvija uglavnom u velikim šoping centrima koji su odlično obezbeđeni a i raskošni.
 
Sandton - novi centar Johanesburga

Drugo veče je bilo rezervisano za izlazak u lokale na Nelson Mandela skveru u Sandtonu  -  To je elitni deo grada koji je sagrađen početkom 90-tih kada su crnci proterali belce iz centra Johanesburga a ovi da im ne ostanu duzni napravili veći i lepši deo grada koji se zove Sandton. Naravno deo koji su zauzeli crnci (nekadaswi centar) je skroz uništen i sada je geto bez struje u koji belci skoro da i ne ulaze. Sandton je jedan od lepših delova, inače ogromnog Jophanesburga. Sve izgleda jako lepo i grandiozno, a poseban i upečatljiv utisak daju ljudi koji tu žive i oni koji posećuju ovaj deo grada. Svi su raspoloženi za vreme Svetskog prvenstva u fudbalu, a gosti Sandtona su Brazilci, Argentinci, Nemci, Holanđani, Danci, Alzirci, Meksikanci i naravno navijači iz Srbije. To je deo u kome prisustvo Afričkih navijača i nije toliko izraženo kao u drugim delovima grada, gde su Afrikanci više nego dominantni, i gde mozete da čujete sve navijače uz vrlo malo prisustvo Vuvuzela, koje nam kako smo već ranije rekli pokidaše nerve.
 
Kristijan Karembe

Završili smo u u lokalu "PAPPAS" gde je menadžer lokala Srđan, lik iz Srbije. Dobra klopa i pun lokal navijača iz celog sveta... Tu smo odgledali tekmu Italija - Paragvaj i naravno navijali protiv žabara. Vrhunac je bio kada smo za naš sto doveli Kristijana Karembea koji je pokazao da je neviđeni lik kada je pričao i nekoliko reči na srpskom. Čoveku smo napravili problem jer je posle fotografisanja sa nama koji smo ga prvi videli i ljubazno zamolili, veče nastavio sa neviđenom gužvom oko fotografisanja sa ostalim navijačima iz celog sveta. Kako je završilo veče? Ceo lokal na nogama uz mesečinu , kalašnjikov i uz himnu gentlemen-a "Brate Srbine". Ostali gosti prihvataju i kreće ršum do zatvaranja lokala.



Izvor: Press
IP sačuvana
social share
Ja sam andjeo sa neba i bezobrazna kad hocu, ja cutim, al` kad treba pevam danju pevam nocu, zahtevna k`o dete, a u dusi sam romantik, ja se klonim svake stete, al` za frkom sam fanatik


Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
1 3  Sve
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: 24sata :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: ConQUIZtador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: Advokat Draganić :: MojaFirma

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.104 sec za 20 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.