Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Prijavi me trajno:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
Trenutno vreme je: 29. Mar 2024, 16:20:32
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Idi dole
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Jezero Komo: odmor na visokoj nozi  (Pročitano 2503 puta)
25. Sep 2008, 00:14:38
Veteran foruma
Superstar foruma


Life iz simple, make choices and don't look back

Zodijak
Pol
Poruke 50236
Zastava
OS
Windows Vista
Browser
Mozilla Firefox 2.0.0.16
Jezero Komo (Lago di Como) je treće po veličini u Italiji, posle jezera Garda i Verbano. Nalazi se na samom severu zemlje, na granici sa Švajcarskom. Ima veoma neobičan oblik - naopako okrenutog slova Y. Na vrhu zapadnog kraka nalazi se gradić Komo. Možda će vas iznenaditi to što naselja na jezeru svojom vegetacijom i tipom kuća jako podsećaju na južna primorska mesta, a jezero je zapravo u podnožju Alpa. Oblast oko jezera naseljavana je još u vreme Rimljana, kada su patriciji tu podizali svoje letnjikovce. Još tada, Komo je bio rezervisan za najbogatije.

Danas su tu hoteli najviših kategorija, popularni naročito među Englezima i Amerikancima. Najpoznatiji je Villa d'Este, hotel deluks kategorije u kome prenoćište košta 500 američkih dolara. Hotel ima i svoj heliodrom, svoju tvrđavu, dva bazena, vezove za jahte. Pored vrhunske elegancije i usluge, izgleda da se plaća i privilegija boravka u društvu najboljih - na jezeru se, naime, nalaze vile italijanskog i svetskog džet-seta: Erosa Ramacotija, Donatele Versaće, Džordža Klunija. Kvadratni metar tih vila košta i do 5.000 evra, što dovoljno govori o njihovoj ekskluzivnosti.

Prostor oko jezera naseljen je kasno, jer su tri reke koje se u njega ulivaju (Kozija, Valduče i Aperto) stvorile močvarni teren koji preistorijski čovek nije umeo da kontroliše. U 5. veku pre nove ere u ovu oblast dolaze Gali, i nakon pobede nad Etrurcima prisvajaju teritoriju Koma. Oni su, sudeći po knjigama Tita Olivija, podigli čak 28 utvrđenih zamaka oko takozvanog Comum Oppidum-a. Prvi kontakt s Rimom uspostavljen je 196. godine pre nove ere, kada je rimski konzul u teškoj bici osvojio tu oblast. U Komo tada dolazi Pompej Strabon i započinje obnovu grada. Tri reke se kanališu, Oppidum postaje kolonija i počinje izgradnja obale jezera - Novum Comum.

Za vreme Cezarove vladavine Komo naseljava oko 500 Grka, koji razvijaju poljoprivredu - uzgoj maslina i vinogradarstvo. Grade se nove zidine oktogonalnog oblika, zbog čega tvrđavu nazivaju arracme (lat. pauk). Ruševine se još mogu videti u dvorištu obližnje škole. U vreme kada je Rimsko carstvo bilo na udaru varvara, Komo su zaposedali Goti, Huni, Langobardi, Franci i konačno Oti, svesni njegovog važnog strateškog značaja. Međutim, stanovnici Koma su se mirno pokoravali došljacima i nastavljali da se razvijaju zahvaljujući pre svega zanatlijama i trgovcima. Kasnije, kao potpuno samostalna komuna, Komo je često ratovao s Milanom. Bitke su bile duge i rezultirale su rušenjem zidina oba grada. Po sklapanju mira, zidine Koma su obnovljene i izgrađeni su izvanredni spomenici arhitekture u romanskom stilu - Crkva svetog Karpofora - podignuta na paganskom hramu posvećenom Merkuru, Crkva svetog Abondija - nikla na temelju stare hrišćanske crkve posvećene svetom Petru i Pavlu, i mnoge druge. U to vreme izgrađen je i zamak Baradelo van zidina grada i Vrata tvrđave, impozantan ulaz u tvrđavu visok 40 metara. Počinje i izgradnja glavnog sakralnog objekta - Katedrale.



Na vlast ubrzo dolazi Španija i zavodi dva veka strahovlade, neizdrživih poreza, otimanja. Taj period smatra se najmračnijim u istoriji Koma, posle koga sledi blagi oporavak uz austrijsku upravu. Pod Marijom Terezijom i Josifom II u Komu ponovo oživljavaju tekstilna industrija i izrada nameštaja. Ulaže se u nauku, a bogate porodice takmiče se u izgradnji vila za odmor na obali jezera. Dovode se nadaleko poznati arhitekti, koji u čistom neoklasičnom stilu grade vilu Olmo (danas najpoznatija vila na jezeru, u kojoj se nalazi "Aleksandar Volta" - centar za nauku), vilu Salacar, vilu Saporiti (u kojoj je Napoleon prenoćio prilikom posete Komu) i mnoge druge. I Katedrala je nakon četiri veka izgradnje konačno završena. Posle ujedinjenja Italije, Komo postaje centar umetnosti i izrade svile, po kojoj je i danas poznat.

Jezero se može osmotriti s raznih strana i iz mnogih perspektiva. Možda najbolji prvi utisak ostavlja pogled s brda Baradelo, na kome se nalazi zamak i park s arheološkim iskopinama. Do njega vodi autobus, ali se i šetnjom kroz park može lako stići. Sledeći korak je šetnja kroz staro jezgro grada Komo, a to je ujedno i šetnja kroz istoriju i kulturu cele oblasti. Jedna na drugu naslanjaju se crkve, bazilike, palate iz 12, 15. i 18. veka, renesansne kuće, antikvarnice poznate u celom svetu. Šetajući, uživate u spoju modernog i tradicionalnog - ispred škole stoje mnoge parkirane vespe, sada već zaštitni simbol italijanske omladine, a pored njih kolonada rimskih stubova iz 1. veka nove ere. Sve je mirno, uspavano, sve odiše atmosferom malog srednjovekovnog grada u kom se proizvodi najkvalitetnija svila.

Jezgrom grada dominira Katedrala, građena od 14. do 18. veka, tako da i sama obuhvata čitavo jedno razdoblje razvoja i menjanja Koma. Dok se približavate obali jezera, pokazuju se obrisi moderne Italije, jer se ukazuju butici, ekskluzivni restorani, hoteli. Ipak, i dalje je Komo mesto sastajanja pisaca, umetnika, antikvara, jer je zaista uklopio stari šarm s obeležjima moderne Italije. Naselja na jezeru su mala i povezana, tako da se krivudavim, uskim ulicama može obići ceo zapadni krak jezera. Kraljica jezera je Belađo (Belaggio), koga zovu i "biserom Koma". Svaka vila odiše posebnim arhitektonskim stilom, svaka ima bazen i gliser. Ulice su prepune motociklista i radoznalih turista koji vole da zavire u živote "besmrtnika".

Belađo je poznato izletničko mesto. Stari grad je zaista fantastičan jer je očuvao miris i ukus stare Italije. Strmim stepenicama probijate se od "đelaterije" do "pastičerije", između kuća sa žutim, narandžastim i bordo fasadama, prepunim puzavica. Restorani su za naše uslove skupi, ali svako može da priušti sebi italijanski domaći sladoled, sedne na obalu, umoči noge u jezero i uživa gledajući galebove koji kruže iznad površine. Najbolji pogled na samo jezero i okolinu pruža se kada se popnete do sela koje se zove Brunate. Selo kao selo, i bilo bi obično da se s njega ne vidi ceo grad, jezero, Apenini, Alpi, planina Monvizo, Vareze. Od podnožja brda do sela vodi žičara. Dok se polako odvajate od jezera ukrašenog predratnim vilama i približavate se uzbuđeno svetioniku koji usamljeno krasi vrh brda, jednostavno ne možete da se otmete utisku nečega nezaboravnog.

Izvor: Krstarica
IP sačuvana
social share
Od kada su fenicani izmislili novac pitanje zahvalnosti je za mene reseno
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Moderator
Legenda foruma


Zodijak Taurus
Pol Muškarac
Poruke 31625
Zastava Beograd
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.60
mob
Nokia 6120
Na vlast ubrzo dolazi Španija i zavodi dva veka strahovlade, neizdrživih poreza, otimanja. Taj period smatra se najmračnijim u istoriji Koma, posle koga sledi blagi oporavak uz austrijsku upravu. Pod Marijom Terezijom i Josifom II u Komu ponovo oživljavaju tekstilna industrija i izrada nameštaja. Ulaže se u nauku, a bogate porodice takmiče se u izgradnji vila za odmor na obali jezera. Dovode se nadaleko poznati arhitekti, koji u čistom neoklasičnom stilu grade vilu Olmo (danas najpoznatija vila na jezeru, u kojoj se nalazi "Aleksandar Volta" - centar za nauku), vilu Salacar, vilu Saporiti (u kojoj je Napoleon prenoćio prilikom posete Komu) i mnoge druge. I Katedrala je nakon četiri veka izgradnje konačno završena. Posle ujedinjenja Italije, Komo postaje centar umetnosti i izrade svile, po kojoj je i danas poznat.

Jezero se može osmotriti s raznih strana i iz mnogih perspektiva. Možda najbolji prvi utisak ostavlja pogled s brda Baradelo, na kome se nalazi zamak i park s arheološkim iskopinama. Do njega vodi autobus, ali se i šetnjom kroz park može lako stići. Sledeći korak je šetnja kroz staro jezgro grada Komo, a to je ujedno i šetnja kroz istoriju i kulturu cele oblasti. Jedna na drugu naslanjaju se crkve, bazilike, palate iz 12, 15. i 18. veka, renesansne kuće, antikvarnice poznate u celom svetu. Šetajući, uživate u spoju modernog i tradicionalnog - ispred škole stoje mnoge parkirane vespe, sada već zaštitni simbol italijanske omladine, a pored njih kolonada rimskih stubova iz 1. veka nove ere. Sve je mirno, uspavano, sve odiše atmosferom malog srednjovekovnog grada u kom se proizvodi najkvalitetnija svila.

Jezgrom grada dominira Katedrala, građena od 14. do 18. veka, tako da i sama obuhvata čitavo jedno razdoblje razvoja i menjanja Koma. Dok se približavate obali jezera, pokazuju se obrisi moderne Italije, jer se ukazuju butici, ekskluzivni restorani, hoteli. Ipak, i dalje je Komo mesto sastajanja pisaca, umetnika, antikvara, jer je zaista uklopio stari šarm s obeležjima moderne Italije. Naselja na jezeru su mala i povezana, tako da se krivudavim, uskim ulicama može obići ceo zapadni krak jezera. Kraljica jezera je Belađo (Belaggio), koga zovu i "biserom Koma". Svaka vila odiše posebnim arhitektonskim stilom, svaka ima bazen i gliser. Ulice su prepune motociklista i radoznalih turista koji vole da zavire u živote "besmrtnika".

Belađo je poznato izletničko mesto. Stari grad je zaista fantastičan jer je očuvao miris i ukus stare Italije. Strmim stepenicama probijate se od "đelaterije" do "pastičerije", između kuća sa žutim, narandžastim i bordo fasadama, prepunim puzavica. Restorani su za naše uslove skupi, ali svako može da priušti sebi italijanski domaći sladoled, sedne na obalu, umoči noge u jezero i uživa gledajući galebove koji kruže iznad površine. Najbolji pogled na samo jezero i okolinu pruža se kada se popnete do sela koje se zove Brunate. Selo kao selo, i bilo bi obično da se s njega ne vidi ceo grad, jezero, Apenini, Alpi, planina Monvizo, Vareze. Od podnožja brda do sela vodi žičara. Dok se polako odvajate od jezera ukrašenog predratnim vilama i približavate se uzbuđeno svetioniku koji usamljeno krasi vrh brda, jednostavno ne možete da se otmete utisku nečega nezaboravnog.


Izvor: Krstarica
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil WWW
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Trenutno vreme je: 29. Mar 2024, 16:20:32
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: Naša mreža :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: Triviador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: 011info :: Burgos :: Alfaprevod

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.09 sec za 16 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.