Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Prijavi me trajno:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Napomena: Govor mržnje, uvrede i svako drugo ponašanje za koje moderatori budu smatrali da narušava ugled i red na forumu - biće sankcionisano.
Idi dole
Stranice:
2  Sve
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Izvestaj evropskog parlamenta kao analiza stanja u Srbiji  (Pročitano 12122 puta)
27. Mar 2021, 13:17:30
Poznata licnost


"It never rains, but it pours."

Zodijak Gemini
Pol Muškarac
Poruke 2562
Zastava
mob
VIP Xiaomi Note 10 P
Prenosim sve stavke novog evropskog izvestaja koji je evropski parlament usvojio, posle par godina analize stanja napretka na svim poljima. Neke stvari su zanimljive, neke kontroverzne, u sustini nismo bas najbolje ocenjeni..

1. поздравља чињеницу да је чланство у ЕУ и даље стратешки циљ Србије и да је то међу приоритетима новоформиране владе; прима на знање чињеницу да све парламентарне странке подржавају процес интеграције Србије у ЕУ; охрабрује српске власти да активније и недвосмисленије саопште своју посвећеност европским вредностима у јавној расправи и очекује да Србија јасно и недвосмислено посвети речима и делима испуњавање својих обавеза према приступању ЕУ на видљив и проверљив начин;

2. наглашава важност убризгавања веће динамике у приступне преговоре са Србијом и брзе примене ревидиране методологије проширења засноване на тематским преговарачким поглављима и постепеном увођењу у појединачне политике и програме ЕУ, истовремено истичући јасне и опипљиве подстицаје грађана Србије;

3. подвлачи да је замах створен новим мандатом након избора у Србији 21. јуна 2020. прилика за важан напредак ка европској перспективи Србије; залаже се за то да би се даља преговарачка поглавља требала отворити тек када се Србија преузме неопходне обавезе и спроведе реформе на траженим мерилима; примећује да је отварање поглавља основно средство за постизање одрживих реформи и проевропских промена у Србији;

4. позива Комисију и Савет, по потреби уз укључивање српских партнера, да предузму потребне кораке како би се примениле одредбе ревидиране методологије проширења, посебно оне које се тичу тематских преговарачких кластера, као и да користе овe новe методологијe као прилика за убрзање процеса проширења западног Балкана и дефинисање, заједно са Србијом, нових корака у преговарачком процесу Србије;

5. поздравља сарадњу између Владе Србије и Народне скупштине на Националној конвенцији о Европској унији (НЦЕУ); позива српску владу да што пре именује новог шефа преговарачког тима за приступање Србије Европској унији; позива Србију да такође побољша административне капацитете Министарства за европске интеграције, како би се боље водили преговори о чланству и учинило све да процес европских интеграција буде што инклузивнији и отворенији;

6. примећује да је Србија наставила да јача усклађивање и спровођење свог законодавства у складу са правном тековином ЕУ и да то мора и даље чинити; жали што је темпо усклађивања био знатно спорији од онога што је влада првобитно планирала; наглашава ограничени напредак у поглављима 23 (Правосуђе и основна права) и 24 (Правда, слобода и сигурност); напомиње да су нормализација односа с Косовом и истинско поштовање основних права и даље од суштинске важности и одредиће темпо приступних преговора;

7. жали због недостатка напретка у многим областима реформске агенде Србије и због чињенице да је чак било и одступања по питањима која су кључна за приступање ЕУ; позива Комисију да промиени методологију извештавања како би се узело у обзир значајно одступање и послала јасна порука земљама приступницама, укључујући Србију;

8. наглашава важност стратешке комуникације српских заинтересованих страна о предностима приступања ЕУ; наглашава да се јавна расправа о приступању ЕУ мора темељити на чињеницама и мора промицати пуно поштовање основних права и демократских вредности;

9. подстиче српске власти да активније комуницирају своју посвећеност европским вредностима у јавној расправи и повећају транспарентност њихове комуникације, укључујући омогућавањем приступа информацијама широј јавности, као и ширењем сарадње између јавних власти и цивилног друштва ; изражава забринутост да јавно финансирани медији, који често цитирају носиоце функција, доприносе ширењу реторике против ЕУ у Србији;

10. позива Србију и државе чланице ЕУ да воде активнију и ефикаснију политику комуникације у европској перспективи, усмерену како на грађане Србије тако и на грађане ЕУ, укључујући оне који припадају националним мањинама; истиче историјске везе пријатељства и братства између народа Европске уније и српског народа;

11. примећује несразмерну видљивост коју Србија пружа трећим земљама; позива Србију, Комисију и Делегацију ЕУ у Србији да појачају напоре на промоцији улоге и користи блиског партнерства између ЕУ и Србије, укључујући промоцију пројеката и реформи које финансира ЕУ; напомиње да постоји хитна потреба за ступањем у контакт са грађанима Србије изван већих градова и позива ЕУ да додатно повећа подршку цивилном друштву на локалном нивоу;

12. Позива на нове могућности за политику на високом нивоу л и политички дијалог са земљама западног Балкана како би се осигурало снажније управљање и ангажовање на високом нивоу, на шта такође позива ревидирана методологија проширења; сматра да би Конференција о будућности Европе требало да активно ангажује и на одговарајући начин укључи представнике Србије, као и представнике других земаља западног Балкана, како на нивоу владе, тако и цивилног друштва и организација младих;

13. прима на знање закључке завршног извештаја специјалне мисије за процену избора ОЕБС-а / ОДИХР-а да су парламентарни избори 21. јуна 2020. спроведени ефикасно, али да је доминација владајуће странке, укључујући и медије, забрињавала; жали због дугорочних трендова притиска на бираче, пристрасности медија и нејасних линија између активности свих државних званичника и страначких кампања; с тим у вези истиче улогу државних кампања за дезинформације чији је циљ промена мишљења у односу на изборе;

14. поздравља оснивање радне групе за спровођење препорука ОДИХР-а; позива српске власти да се у потпуности обрате свим препорукама ОДИХР-а много уочи сљедећих избора; наглашава да би организације цивилног друштва које имају стручност у изборним увјетима требале и даље бити укључене у овај процес;

15. са забринутошћу примећује да су промене важних елемената изборног система, укључујући снижавање изборног прага, усвојене у парламенту само неколико недеља пре заказаних избора без одговарајуће јавне расправе; напомиње да према Венецијанској комисији основни елементи изборног закона не би требали бити значајно измијењени мање од годину дана пре избора;

16. жали због одлуке делова опозиције да бојкотују изборе и наглашава да су у светлу налаза посебне мисије за процену избора ОЕБС-а / ОДИХР-а, која је нагласила недостатак истинског плурализма и фрагментацију политичке сцене у Србији, сви политичке снаге, посебно владајуће власти, одговорне су за побољшање изборних услова; наглашава да је једини начин да се зајамчи политичка заступљеност и способност утјецаја на процес одлучивања њихових бирача судјеловање у политичким и изборним процесима; позива опозицију да се врати за преговарачки сто и настави суделовати у политичким и парламентарним активностима; примећује да је због бојкота избора од стране неких опозиционих партија новоконституисани српски парламент обележен великом већином владајуће коалиције и одсуством одрживе опозиције - ситуације која није погодна за постизање политичког плурализма у земљи ;

17. Подсећа на изборне принципе које је дефинисала Венецијанска комисија и са забринутошћу примећује да је председник Александар Вучић најавио ванредне изборе без уставне основе или политичке потребе, истовремено најављујући, као председник Србије и највеће политичке странке у земљи, јединствени изборни дан за председничке, парламентарне и општинске изборе у Београду у пролеће 2022;

18. поздравља успостављање ИПД-а са Народном скупштином Србије, уз подршку Европског парламента, и почетне мере које су предузеле српске власти и скупштинска већина за побољшање изборних услова; позива на даљњу проведбу преосталих обавеза преузетих у оквиру ИПД-а;

19. поздравља покретање друге фазе ИПД-а са Народном скупштином Србије, уз подршку Европског парламента, уз учешће свих релевантних заинтересованих страна и проевропских политичких снага у Србији у циљу побољшања политичке климе и поверења у политичког спектра и да се изгради консензус о нерешеним питањима везаним за изборни процес, у складу са препорукама међународних посматрачких мисија; потиче да се нови кругови свеобухватнијег ИПД-а одрже што је прије могуће и позива све стране да дефинирају јасне циљеве, критерије, мјерила и суговорнике; наглашава да би се ИПД требао закључити много прије предстојећих избора како би се оставило довољно времена за провођење потребних законских и других промјена изборних услова и њихово провођење у пракси, како би се створили једнаки увјети уочи избора; подсјећа да влада и неовисна тијела морају осигурати потпуну и правилну проведбу правних оквира повезаних с обвезама преузетим у оквиру ИПД-а;

20. осуђује неприхватљиве вербалне нападе и случајеве говора мржње против чланова Европског парламента, посебно оних који представљају Парламент у његовим односима са Србијом, укључујући председавајућег и чланове делегације САПЦ-а, као и фацилитаторе ИПД-а, јер дела која нису у складу са духом обавеза Србије према ССП-у; позива председавајућег Националнe скупштина и говорници политичких група заступљених у њој да би се одржали стандарди демократског дискурса;

21. позива нову владу да ради на ефикасним и проверљивим, темељним реформама и да се позабави структурним реформама и недостацима у областима владавине права, основних права, слободе медија, борбе против корупције и функционисања демократских институција и јавне управе ;

22. са забринутошћу примјећује да, свеукупно, корупција остаје питање гдје је постигнут ограничен напредак; поздравља кораке подузете у осигурању неовисности Агенције за борбу против корупције и досадашње резултате у финализирању случајева корупције; подстиче даљи напредак, посебно у области побољшања резултата истрага, подизања оптужница и правоснажних пресуда у случајевима корупције на високом нивоу, и спровођења закона о спречавању корупције у складу са правном тековином ЕУ и препорукама ГРЕЦО; поздравља објављивање недавног извештаја ГРЕЦО-а и подстиче Министарство правде да ради на примени његових препорука;

23. истиче да је према последњем извештају ГРЕЦО Србија само делимично применила препоруке које је дала 2015. године и да је ситуација у земљи ’глобално незадовољавајућа’; наглашава важност вођења ефикасне борбе против корупције и позива српске власти да се што пре придржавају ових препорука; забринут је због недавних измјена закона о спречавању корупције у вези с дефиницијом „јавних службеника“, које су се одвијале нетранспарентно и ужурбано, а које значајно ограничавају број особа на које се закон односи, па самим тим даље слабљење антикорупцијских механизама и отварање могућности за злоупотребу државних ресурса који су раније сматрани нелегалним;

24. апелује на Србију да пружи уверљиве резултате, укључујући одрживе резултате са ефикасним истрагама у забринутим областима као што су судство, слобода изражавања и борба против корупције и организованог криминала, посебно у случајевима са високим нивоом јавног интереса, укључујући случајеви Крушика, Јовањице и Телекома Србија, и да се побољшају његови досадашњи резултати у истрагама, подношењу оптужби и осудама у случајевима корупције на високом нивоу, укључујући заплену и конфискацију имовине стечене криминалом; понавља свој позив на правду из 2018. године у вези с незаконитим рушењем приватног власништва у београдском насељу Савамала; напомиње да је нови закон о спречавању корупције на снази од 1. септембра 2020 .;

25. подсећа Србију да појача напоре на ефикасном решавању корупције, усредсређујући се на спречавање и сузбијање корупције, укључујући усвајањем нове стратегије за борбу против корупције поткрепљеној веродостојним и реалним акционим планом, као и ефикасним механизмом координације;

26. позива Србију да побољша своју борбу против организованог криминала и да пређе са приступа заснован на појединачним случајевима на стратегију против организација како би се демонтирале велике и међународно раширене организације; напомиње да би таква стратегија требала укључивати учинковите истраге, казнени прогон и правоснажне осуђујуће пресуде у предметима озбиљног и организираног криминала, укључујући финанцијске истраге, систематско праћење новчаних токова, робустан надзорни механизам како би се избјегле злоупотребе и повећани финанцијски и људски ресурси за Тужилаштво за организовани криминал, које би требало да буде ослобођено било каквог непримереног политичког утицаја;

27. изражава забринутост због све већег насиља екстремистичких и организованих криминалних група и позива власти да осигурају да се случајеви које су открили истражни новинари или звиждачи правилно истражују и да сви одговорни јавни службеници одговарају за то;

28. са забринутошћу примјећује континуирани политички утицај на правосуђе и напомиње потребу за јачањем заштитних мјера за одговорност, професионалност, неовисност и укупну ефикасност правосуђа, укључујући, ако је примјењиво, ревидирањем тренутног система запошљавања и људских ресурса управљање; примећује да је влада израдила предлог уставних реформи, који је Венецијанска комисија позитивно оценила и послала га надлежном одбору Народне скупштине;

29. подвлачи важност широког процеса консултација у уставној реформи; жали што претходни српски парламент није усвојио уставне реформе усмерене на јачање независности правосуђа; препоручује усвајање уставних реформи што је пре могуће уз консултације са удружењима судија и тужилаца и другим релевантним политичким актерима, укључујући ванпарламентарну опозицију;

30. понавља важност брзог усвајања закона о финансирању аутономне pokrajine Војводине;

31. изражава забринутост због ефикасног функционисања новог парламента, где не постоји парламентарна опозиција, чији легитимитет оспоравају опозиционе странке и чији мандат, како је већ најавио председник Србије, треба да се скрати, који усваја далеко постизање уставних промена без отворене, инклузивне и демократске јавне расправе, посебно у области правосуђа;

32. поздравља промене учињене у функционисању Народне скупштине у циљу обнављања праксе и поступака и поштовања пословника; жали што је свеукупни парламентарни надзор извршне власти остао прилично формалистички; подвлачи да су неопходне даље суштинске реформе поступка и праксе како би се побољшао квалитет законодавног поступка, како би се осигурао ефикасан парламентарни надзор и зауставиле системске недостатке Народне скупштине, укључујући смањење филибустерства, броја хитних случајева процедуре и пракса прегруписавања неповезаних тачака под исту тачку дневног реда;

33. подвлачи да квалитет законодавног поступка и даље треба побољшати повећањем транспарентности и социјалног и политичког дијалога и осигуравањем да независна регулаторна тела буду овлашћена да ефикасно врше своје надзорне улоге; примећује да су се о годишњим извештајима независних тела расправљало на пленарној седници Народне скупштине и доносили закључци;

34. позива новоизабрани парламент да појача напоре како би осигурао транспарентност, инклузивност и квалитет законодавног поступка, као и дјелотворан парламентарни надзор; надаље позива на додатне мјере како би се осигурао међустраначки дијалог и јача улога цивилног друштва, које остаје кључни елемент добро функционирајуће демокрације; са забринутошћу примећује недостатак транспарентности у вези са поступком поновног именовања Повереника за заштиту равноправности;

35. позива на ефикасну сарадњу са независним и регулаторним телима и на веће ангажовање Народне скупштине у надзору и контроли владе и администрације; позива на суштинско ангажовање Народне скупштине у процесу преговора о приступању Србије ЕУ, у складу са њеном резолуцијом од 16. децембра 2013. о улози Народне скупштине и принципима у преговорима о приступању Србије ЕУ;

36. Подвлачи да улогу независних регулаторних тела, укључујући Омбудсперсона земље, Агенцију за борбу против корупције, Државно тело за ревизију и Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, треба у потпуности признати и подржати; позива Српску народну скупштину да се ангажује у спровођењу налаза и препорука независних регулаторних тела, посебно Омбудсперсона;

37. подсјећа да је социјални дијалог један од стубова европског социјалног модела и да су редовне консултације између владе и социјалних партнера кључне за превенцију социјалних напетости и сукоба; наглашава да је неопходно да социјални дијалог надилази размјену информација и да се заинтересиране стране требају савјетовати о важним законима прије него што буду подвргнуте парламентарној процедури;

38. са забринутошћу примећује да се Народна скупштина састала само 44 дана након проглашења ванредног стања у марту 2020. године, што је подрило њен положај кључне институције парламентарне демократије, како је утврђено Уставом Србије; са забринутошћу примећује да Народна скупштина није започела свој рад дужи период након проглашења коначних резултата избора 5. јула 2020., упркос јасној парламентарној већини; позива Националну скупштину да избјегава увредљиве језике и супротставља се говору мржње током парламентарне расправе; подвлачи важност рада опозиције у демократији;

39. наглашава да кампање насиља, застрашивања и клеветања политичких противника и представника медија које спроводе посланици на пленарном заседању Народне скупштине представљају кршење демократске праксе и основних демократских вредности које би требало најоштрије осудити и санкционисати у складу са пословник; згрожен је недавним оркестрираним нападима неколико посланика и провладиних таблоида на истраживачке новинаре и чланове цивилног друштва, укључујући оне из независне медијске мреже КРИК и невладине организације као што су ЦРТА и Отворени парламент, приказујући их као сараднике организованих криминалне групе и као завереници, што представља грубо кршење њиховог недавно усвојеног Кодекса понашања посланика;

40. поздравља усвајање новог акционог плана за медијску стратегију и чињеницу да је основана радна група за праћење спровођења стратегије и акционог плана;

41. забринут због навода истражних новинара о владиној манипулацији статистиком ЦОВИД-19 у политичке и изборне сврхе; жали због кампање дезинформирања владиних званичника у вези с помоћи ЕУ тијеком пандемије; наглашава да су поверење и транспарентност од посебне важности у владиним напорима против ЦОВИД-19 и стога позива српску владу да грађанима пружи све релевантне информације о пандемији, укључујући вакцине;

42. верује да је стицање два телевизијска канала са националним покривањем у децембру 2018. од стране особе повезане са владајућом странком представљало корак ка монополизацији медијског пејзажа у земљи од стране владајуће странке; потиче власти да осигурају и одрже неопходне услове за лојалну конкуренцију и транспарентност када су у питању све будуће власничке трансакције у медијској сфери; позива уредничке тимове свих телевизијских канала са националном покривеношћу у Србији да поштују највише професионалне стандарде и омогуће редовно слушање различитих мишљења;

43. жали због погоршања слободе медија и повећања броја увредљивих речи, застрашивања, па чак и говора мржње према члановима парламентарне опозиције, независним интелектуалцима, невладиним организацијама, новинарима и истакнутим појединцима, укључујући чланове владајућих странака, чија је одговорност да се понашају с поштовањем према свим представницима медија је од највеће важности; апелира на српске власти да предузму хитне мере како би зајамчиле слободу изражавања и неовисност медија и осигурале одговарајуће истраге тих случајева;

44. жали због тога што су српске власти само делимично или уопште нису испуниле обавезе преузете у ИПД у вези са Регулаторним саветом за електронске медије (РЕМ) и јавним сервисом (РТС); подсјећа да слободни и неовисни медији играју главну улогу у демократији; жали што од закључења прве фазе ИПД-а, рад РЕМ-а и РТС-а није вратио њихов кредибилитет у јавности и опозиционим странкама; напомиње да је влада основала радну групу за безбедност новинара, али су се сва удружења независних новинара и медија у Србији већ повукла из ње због тога што та група није реаговала на нападе провладиних таблоида на новинаре Мрежа за истрагу злочина и корупције (КРИК) истраживачки веб портал;

45. са забринутошћу примјећује да се рад организација цивилног друштва одвија у окружењу које није отворено за критику; подстиче српску управу за спречавање прања новца Министарства финансија Србије да у потпуности разјасни ситуацију у вези са истрагама ОЦД и новинара због навода о прању новца и подстиче власти да се уздрже од самовољног циљања ових организација и појединаца; позива српске власти да се супротставе све мањем простору за цивилно друштво и неовисне медије и осигурају да могу радити без свих ограничења, укључујући застрашивање или криминализацију тих организација; потиче власти да што прије подстакну атмосферу која погодује раду свих организација цивилног друштва;

46. ​​позива Комисију и ЕСВД да ојачају сарадњу и подршку цивилном друштву, невладиним организацијама и неовисним медијима на терену; понавља своју подршку раду демократских европских политичких основа на јачању демократских процеса у Србији и неговању нове генерације политичких лидера;

47. Иако одлучно осуђује све акте насиља, примећује да инциденти непропорционалне употребе полицијске силе током протеста у јулу 2020. године заслужују посебну пажњу власти, укључујући и последицу недостатка сарадње полицијских службеника са правосудним системом и јавним тужиоцем; апелира на српске власти да правилно истраже све случајеве у којима су полицијске снаге прекорачиле своја овлашћења како би спречиле некажњавање и ојачале поверење јавности у полицију, као и да олакшају подношење притужби особама које тврде да су жртве полицијског понашања и да добије правну заштиту и да покаже нулту толеранцију према службеницима закона који крше професионалну етику или кривични закон;

48. напомиње да је правни и институционални оквир за поштивање људских права формално широко успостављен, али да му недостају ефикасни механизми који би осигурали поштивање ових темељних права; позива да се све будуће измјене и допуне постојећих закона о поштивању људских права, укључујући Закон о слободном приступу информацијама од јавног значаја, доносе на транспарентан начин уз укључивање свих релевантних дионика; позива на његову ефикаснију примену, посебно узимајући у обзир најугроженије групе у друштву, укључујући националне норми у области образовања; позива Србију да обезбеди и заштити недискриминаторну употребу мањинских језика у образовању, у наменским медијским просторима у државним медијима и локалним медијима, као и да обезбеди једнаке могућности за адекватну заступљеност у политичком животу, јавној управи и правосуђу;

49. поздравља повећане напоре Србије у сарадњи са ЕУ на пољу инклузије ромске заједнице, посебно у погледу побољшања њихове стамбене ситуације; позива српске власти да се позабаве структурном дискриминацијом с којом се суочавају Роми у погледу свог држављанства, као и здравствене заштите, образовања и запошљавања; подстиче Србију да побољша и поједностави институционалну структуру која се бави интеграцијом Рома, укључујући јасну расподјелу задатака, координацију између националних и локалних власти и буџетирање осетљиво на потребе ромских заједница;

50. поздравља финализацију дуго одлаганих превода уџбеника за основну школу на бугарски језик, што ће омогућити бугарској националној мањини да се образује на свом матерњем језику; са забринутошћу напомиње да још нису преведени сви уџбеници за средњошколско образовање; охрабрује српске власти да обезбеде одрживост процеса обезбеђивањем довољног броја наставника, уџбеника и додатних материјала (школски дневници, уџбеници итд.) који ће на одговарајући начин одговорити на потребе ученика из мањине;

« Poslednja izmena: 27. Mar 2021, 13:18:14 od Aconja »
IP sačuvana
social share
Who is Kaiser Soze???

Merovingian: You see, there is only one constant, one universal, it is the only real truth: causality. Action, reaction. Cause, effect.
Morpheus: Everything begins with choice.
Merovingian: No. Wrong. Choice is an illusion, created between those with power and those without.
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Poznata licnost


"It never rains, but it pours."

Zodijak Gemini
Pol Muškarac
Poruke 2562
Zastava
mob
VIP Xiaomi Note 10 P
51. забринут је због неуспеха српских власти да подстакну фактичку употребу регионалних или мањинских језика;

52. позива Србију да ојача институције за људска права, гарантује им неовисност, додели неопходне финансијске и људске ресурсе и обезбеди правовремено праћење њихових препорука, као и да усвоји и примени нову стратегију за борбу против дискриминације;

53. позива Србију да побољша своје капацитете за пружање статистика и да благовремено изврши попис, поштујући највише међународне стандарде и уз укључивање независних посматрача; понавља свој позив на побољшану координацију и укључивање заинтересованих страна, те на спровођење и периодичну ревизију Акционог плана за остваривање права националних мањина;

54. дубоко је забринут због навода да српске власти на систематски и дискриминишући начин злоупотребљавају закон о пребивалишту грађана и ’пасивизацију’ адреса становања грађана албанске националности који живе у јужној Србији; позива на неовисну и темељиту истрагу ових навода и на српске власти да престану са сваком дискриминаторном праксом и циљањем;

55. са забринутошћу примјећује високу стопу жена и дјеце која су жртве насиља и насиља у породици; прима на знање напоре Србије у борби против насиља над женама и децом и насиља у породици; међутим, потиче да су неопходна даља и учинковитија проведба те да су потребна конкретна побољшања, посебно тијеком тренутне пандемије, како би се побољшао приступ квалитетним услугама у овом подручју;

56. поздравља ГРЕВИО извештај о Србији, који наглашава недостатак кохерентног приступа политици у примени Истанбулске конвенције, потребу за превентивним мерама, празнине у пружању услуга за жртве и низак ниво свести, сензибилизације и изградње капацитета, као и посебне препреке за широк спектар жена услед међусобних фактора као што су етничка припадност, сиромаштво, социјално порекло и инвалидност;

57. забринут је због тога што је нови закон о родној равноправности озбиљно одложен, што још увијек недостају координација и ефикасна институционална структура са одговарајућим ресурсима у овој области те да је социјално-економски статус жена и даље знатно лошији од тог мушкараца, као и великом распрострањеношћу патријархалних ставова и родних стереотипа у друштву и јавном дискурсу, као и недостатком знања судства, тужилаца и адвоката у том погледу;

58. позива Србију да повећа напоре усмерене на родну равноправност и женска права, обраћајући посебну пажњу на родну равноправност и повећану сарадњу са цивилним друштвом, посебно женским организацијама; наглашава важност укључивања родне перспективе у економске програме;

59. похваљује снажну заступљеност жена у новом парламенту и влади, у нади да ће то довести до значајне промоције људских права и политичких слобода жена као и рањивих група; поздравља значајну заступљеност националних мањина у парламенту;

60. подвлачи потребу за даљом заштитом ЛГБТИ права; позива на адекватније и ефикасније одговоре власти на говор мржње и злочине мотивисане мржњом; поздравља мирно одржавање две параде поноса 2019. године; наглашава важност подршке за припрема ЕуроПриде 2022 и осигуравање сигурности свих учесника;

61. поздравља владину иницијативу да напредује са законом о истополним заједницама и променама имена и пола трансродних особа у складу са релевантном судском праксом Европског суда за људска права и позива владу да створи сигурну окружење за ЛГБТИ особе и промовисање културе толеранције према њима;

62. апелује на Србију да побољша приступ здравственим услугама за особе са инвалидитетом, људе који живе са ХИВ-ом, децу и одрасле који користе дрогу, затворенике, сексуалне раднике, ЛГБТИ особе, интерно расељена лица и Роме, посебно с обзиром на текућу пандемију и проблеме у здравственом сектору;

63. поздравља ангажовање Србије у иницијативама за регионалну сарадњу; охрабрује Србију да одржи напоре на свим нивоима усмерене на помирење и јачање добросуседских односа; позива Србију да у потпуности примени билатералне споразуме и да се конструктивно и благовремено укључи у решавање свих преосталих граничних спорова са суседним земљама, укључујући и питања у вези са помирењем из прошлости Југославије; напомиње да је потребно уложити додатне напоре у друштвено-економски развој пограничних регија; поздравља иницијативу за регионалну интеграцију кроз економски развој;

64. поздравља конструктивну улогу Савета за регионалну сарадњу (РЦЦ) и активно учешће Србије у њему; подвлачи важност регионалне сарадње у контексту кризе ЦОВИД-19 и наглашава да су регионална сарадња и добросуседски односи повезани са циљем Србије да успешна европска перспектива;

65. наглашава да је нормализација односа између Србије и Косова приоритет и предуслов за приступање обе земље ЕУ, а такође би била од суштинског значаја за обезбеђивање стабилности и просперитета у ширем региону; признаје повећан ангажман обје стране у дијалогу који подржава ЕУ и позива на активно и конструктивно судјеловање у дијалогу који води ЕУ, а који води Специјални представник ЕУ, тражећи свеобухватан, одржив и правно обавезујући споразум, у складу с међународним правом;

66. понавља свој позив да се крене напријед са пуном проведбом, у доброј вјери и на вријеме, свих постигнутих споразума, укључујући успостављање Удружења / заједнице општина са српском већином без даљњег одлагања; позива ЕСВД да успостави механизам за праћење и провјеру проведбе свих до сада постигнутих споразума и повремено извјештава Еуропски парламент о тренутном стању; с тим у вези понавља пуну подршку специјалном представнику ЕУ за дијалог Београда и Приштине Мирославу Лајчаку;

67. подстиче српску и косовску владу да се уздрже од било каквих радњи које би могле поткопати поверење између страна и угрозити конструктиван наставак дијалога; понавља важност мултиетничке природе и Србије и Косова и да етнички хомогене државе не би требале бити циљ у регији;

68. позива српске и косовске власти да промовирају међусобне контакте између локалних заједница у циљу јачања дијалога, укључујући и на невладином нивоу; понавља свој позив властима да се суздрже од употребе запаљивог језика према другим етничким скупинама; жали што мост у Митровици још увек није отворен за сав саобраћај, упркос завршетку радова на обнови;

69. поздравља активно и конструктивно учешће Београда у дијалогу са Приштином и спровођење договорених обавеза према Бриселском споразуму;

70. похваљује добру регионалну сарадњу између Србије и Косова у борби против ширења пандемије ЦОВИД-19, укључујући сарадњу између градоначелника Митровице и комуникацију између министара здравља;

71. наглашава важност регионалне сарадње на ратним злочинима и истрази случајева несталих особа, укључујући појачане напоре у признавању и спровођењу судских пресуда о ратним злочинима, истразивању гробница, одбацивању говора мржње и величању ратних злочинаца и пружању подршке домаћим тужиоци у привођењу починилаца правди; позива српске власти да наставе са напорима у борби против ових питања и да осуде све облике говора мржње, кампање застрашивања и јавно одобравање и негирање геноцида, злочина против човечности и ратних злочина; жали што неке српске власти и неки српски политичари и даље негирају геноцид у Сребреници; поздравља рад организација цивилног друштва на пољу помирења, транзиционе правде и одговарајуће репарације;

72. поздравља континуирану сарадњу Србије у оквиру процеса сарајевске декларације и подсећа на обавезу пуне сарадње из ССП-асарадња са Међународним кривичним судом за бившу Југославију (МКСЈ), чији је рад завршен, и Међународним резидуалним механизмом Уједињених нација за кривичне судове, и позива Србију да се супротстави свим напорима на подривању досадашњих резултата и фалсификовању утврђених чињеница од стране МКСЈ-а;

73. понавља своју подршку иницијативи за успостављање Регионалне комисије за утврђивање чињеница о ратним злочинима и другим грубим кршењима људских права на територији бивше Југославије (РЕКОМ); истиче значај Регионалног уреда за сарадњу са младима (РИЦО) и његовог рада; примећује да је због пандемије коронавируса Европска комисија предложила одлагање године у којој би Нови Сад требало да буде Европска престоница културе са 2021 на 2022;

74. поздравља чињеницу да је Србија добила статус програмске земље у програму Ерасмус + 2019;

75. поздравља напредак који је Србија постигла у развоју функционалне тржишне економије; позива Србију да настави напоре на јачању конкурентности и дугорочног, одрживог и инклузивног раста структурним реформама, посебно у енергетском сектору и на тржишту рада, као и побољшањем транспарентности и предвидљивости у регулаторном окружењу; подвлачи важност развијања предузетничких вештина међу младима и позива владу Србије да се директно позабави питањем корупције, која гуши развој функционалне тржишне економије, као и да се позабави забринутостима које је ГРЕЦО покренуо 2020 .;

76. примећује да српски здравствени систем пати од недостатка ресурса и одлива своје професионалне радне снаге, што је резултирало недостатком медицинске опреме, медицинске стручности и лабораторијских капацитета за испитивање током пандемије ЦОВИД-19; охрабрује Србију да спроводи реформе с циљем јачања јавног здравственог сектора, побољшања социјалне заштите и пружања подршке приватном сектору у циљу ублажавања економских последица ЦОВИД-19;

77. поздравља добар напредак који је Србија постигла у економским и финансијским областима као што су право компанија, право интелектуалне својине, конкуренција и финансијске услуге и менаџерска одговорност и ревизија; примјећује, међутим, да је потребан даљњи напредак у подручју јавних набавки;

78. изражава забринутост због све већег утицаја Кине у Србији и широм западног Балкана и недостатка транспарентности и процене утицаја кинеских инвестиција и зајмова на животну средину; позива Србију да ојача своје стандарде усклађености са правним прописима за кинеске пословне активности;

79. позива Србију да повећа одрживост свог енергетског сектора диверзификујући своје изворе енергије, покрећући ниско-угљеничну енергетску транзицију и крећући се ка обновљивим изворима и горивима са мање загађења, истовремено уклањајући све несукладне субвенције за угаљ; подстиче Србију да усвоји неопходне мере за очување и заштиту еколошки осетљивих подручја и да појача надзор над спровођењем Националног плана смањења емисија;

80. поздравља покретање највеће ветропарка, Чибук 1, и напредак остварен на гасној интерконекцији између Србије и Бугарске; са забринутошћу примећује доследно непоштовање и последично кршење Уговора о Енергетској заједници; понавља свој позив државама западног Балкана да се ставе у средиште стратегије повезивања ЕУ-а;

81. поздравља активно учешће Србије у Транспортној заједници и у пројектима трансевропске мреже, укључујући изградњу аутопута Ниш-Мердаре-Приштина;

82. поздравља ступање на снагу новог споразума о регионалном ромингу потписаног у априлу 2019;

83. апелира на власти да осигурају усклађивање са стандардима и циљевима политике ЕУ у погледу заштите климе и животне средине, као и енергетске ефикасности - посебно у светлу Софијске декларације о зеленој агенди за западни Балкан - укључујући, али не ограничавајући се на увод цена емисија угљеника, ажурирање законодавства о енергетској ефикасности и израда и усвајање интегрисаног националног енергетског и климатског плана, како би се олакшао прелазак на кружну економију и усвајање неопходних мера за очување и заштиту еколошки осетљивих подручја;

84. охрабрује Србију да заврши реформе својих националних сектора електричне енергије и гаса, посебно осигуравајући раздвајање оператора система, и да ради на регионалној повезаности и довршењу регионалног енергетског тржишта у складу са Паришким споразумом и међународним споразумима. обавезе према Уговору о енергетској заједници;

85. забринут је због високог нивоа загађења ваздуха у Србији и позива власти да брзо предузму мере за побољшање квалитета ваздуха, посебно у великим градовима и индустријским областима као што су Смедерево, Бор и Колубара; наглашава импорта проналажење одрживих решења и ограничавање употребе лигнита и другог нискокалоричног угља у производњи енергије, као и за грејање;

86. жали због недостатка активности на загађивању реке Драговиштице рудницима који раде у региону;

87. поздравља наставак одобравања од стране Србије глобалне стратегије спољне и безбедносне политике ЕУ;

88. понавља важност усклађивања са заједничком спољном и безбедносном политиком ЕУ (ЗСБП), која мора постепено постати саставни део спољне политике Србије као услов за приступни процес; изражава забринутост због стопе поравнања Србије, која је најнижа у региону; примећује да неки владини званичници и неки политичари и даље повремено дају изјаве које доводе у питање спољнополитичку оријентацију Србије; забринут је због поновљене подршке Србије Русији у Генералној скупштини УН-а због анексије Крима;

89. поздравља чињеницу да се Србија ускладила са ставом ЕУ о председничким изборима у Белорусији; и даље је забринут што Србија није успела да се усклади са санкцијама белоруских званичника и ставом ЕУ о новом закону о безбедности у Кини; позива Србију да повећа ниво усклађености са изјавама високог представника Уније за спољну политику и безбедност у име ЕУ и одлукама Савета, укључујући и оне о санкцијама;

90. примећује потписивање споразума о економској нормализацији између Србије и Косова 4. септембра 2020. у Вашингтону; међутим, жали због одредби у тексту које захтевају да Косово престане да тражи чланство у међународним организацијама; поздравља поновни ангажман Сједињених Држава и подвлачи потребу да ЕУ и Сједињене Државе ојачају своје партнерство и координацију на западном Балкану; подвлачи да је трансатлантска сарадња важан фактор стабилности у региону и наглашава водећу улогу ЕУ као посредника у процесу нормализације односа између Србије и Косова;

91. Подсећа да би премештање српске амбасаде у Израелу из Тел Авива у Јерусалим било противно ставу Европске уније о решењу спора између Израела и Палестине између две државе;

92. позива на јачање европске сарадње са Србијом на решавању манипулативних дезинформација и сајбер и хибридних претњи којима се желе поделити друштва, дискредитовати ЕУ и поткопати европска перспектива региона; подстиче конкретне кораке у изградњи отпорности и сајбер безбедности и позива Србију, Комисију и ЕСВД да подрже мере усмерене на јачање плурализма медија и квалитетног новинарства; наглашава потребу за побољшањем европске координације у циљу борбе против регионалних кампања дезинформација које често потичу из Србије, попут могућег стварања балканског центра изврсности за дезинформације;

93. посебно је забринут због дезинформација које потичу из Кремља и дистрибуирају се преко Спутњика Србија и других домаћих актера; позива српске власти да преиспитају аранжмане који дозвољавају ове операције како би се смањиле дезинформације у земљи и изван ње те да појачају напоре у борби против кампања за дезинформације, које су порасле од почетка пандемије ЦОВИД-19;

94. примећује закључивање споразума о сарадњи на управљању границама између Србије и Европске агенције за граничну и обалску стражу (Фронтек) који ће омогућити Фронтеку да помогне Србији у управљању границама и спроводи заједничке операције; напомиње да је Србија играла активну, кооперативну и конструктивну улогу у управљању спољним границама ЕУ-а;

95. понавља да је ЕУ водећи трговински партнер Србије, инвеститор и донатор помоћи; прима на знање одлуку Србије да потпише споразум о слободној трговини са Евроазијском економском унијом у октобру 2019; очекује, међутим, да се Србија усклади са трговинском политиком ЕУ; подсећа на посвећеност Уније да брани своје интересе ублажавањем негативног ефекта споразума о слободној трговини са Евроазијском економском унијом које су потписале земље које су се пријавиле за чланство у Европској унији и потписале ССП, попут Србије; жали због тога што Србија још увек није чланица Светске трговинске организације;

96. позива Србију да побољша усклађивање са радним правом ЕУ, усвоји нови закон о праву на штрајк, бори се против рада на црно и измени закон о инспекцијском надзору у складу са релевантним конвенцијама МОР-а које је Србија ратификовала;

97. подстиче Србију да обезбеди да има довољно финансијских и институционалних ресурса за запошљавање и социјалне политике;

98. поздравља континуирано учешће Србије у мисијама и операцијама за управљање кризама у оквиру заједничке безбедносне и одбрамбене политике (ЗБОП); охрабрује Србију да одржи своје тренутне обавезе да обезбеди особље за четири мисије и операције ЗБОП-а, као и да тражити даље учешће у будућности; поздравља антитерористичке аранжмане потписане између ЕУ и Србије; у том погледу поздравља побољшања у регионалној и међународној сарадњи у борби против тероризма и насилног екстремизма;

99. изражава забринутост због све веће зависности Србије од одбрамбене и безбедносне опреме и технологија из Народне Републике Кине, укључујући систем масовног надзора у Београду и масовно прикупљање личних података без одговарајућих мера заштите, и недовољну транспарентност праксе јавних набавки у сектору безбедности; и даље је забринут због блиске политичке и војне сарадње Србије са Русијом, укључујући континуирано присуство руских ваздушних објеката у Нишу; позива Србију да се усклади са ЗСОП-ом и њеним инструментима;

100. понавља свој позив српским властима да наставе са напорима да елиминишу наслеђе бивших комунистичких тајних служби тако што ће његове досијее учинити отвореним за јавност, као корак ка демократизацији Србије; позива Србију да интензивира процес сукцесије и спровођења обавеза у вези са поделом заједничке архиве бивше Југославије; с тим у вези понавља да је пуни приступ свим архивским материјалима, посебно онима бивше Југословенске тајне службе (УДБА) и Тајне службе Југословенске народне армије (КОС), од виталног значаја; понавља свој позив властима да олакшају приступ оним архивима који се тичу бивших република Југославије и да их врате својим владама ако то затраже;

101. подсећа да је ЕУ највећи пружалац финансијске помоћи Србији; поздравља напоре Комисије да стратешки улаже на западни Балкан кроз наменски економски и инвестициони план (ЕИП) за западни Балкан; препознаје важност ЕИП-а у подршци одрживој повезаности, људском капиталу, конкурентности и инклузивном расту, као и у јачању регионалне и прекограничне сарадње с циљем побољшања могућности управе на локалном и регионалном нивоу да искористе благодати ове инвестиције; наглашава да свако улагање мора слиједити циљеве Паришког споразума и Еуропског зеленог споразума;

102. подвлачи да би ЕИП требало да подстакне неопходне структурне реформе у инфраструктури, енергетици, животној средини и образовању и да се спроведе што је брже могуће и ефикасније како би се побољшала видљивост пројеката које финансира ЕУ и повећало поверење грађана Србије у Европској унији и њеним институцијама;

103. позива сузаконодавце да у будућем Инструменту за претприступну помоћ (ИПА ИИИ) прилагоде и подстицаје и условљавање и да користе механизме суспензије у случају озбиљног одступања; сматра кључним да ИПА ИИИ подржи даље јачање основних вредности и доброг управљања; сматра да би се принцип „више за више“ и „мање за мање“ реверзибилности приступног процеса према обновљеној методологији такође требао јасно одразити у претприступном финансирању; понавља да би се размјери финанцијске помоћи требали подударати са стварном стопом проведених реформи;

104. позива српске власти да најбоље искористе ЕУ-ову прерасподелу ИПА финансирања како би помогле ублажавању социјално-економског утицаја пандемије ЦОВИД-19; наглашава важност посвећивања посебне пажње рањивим групама;

105. понавља да је ЕУ брзо мобилизирала непосредну подршку западном Балкану за суочавање са здравственом кризом која је посљедица пандемије ЦОВИД-19 и олакшала социо-економски опоравак регије;

106. позива Комисију и државе чланице да додијеле довољно вакцина против ЦОВИД-19 грађанима свих земаља западног Балкана;

107. налаже свом председнику да ову резолуцију проследи председнику Европског савета, Комисије, потпредседнику Комисије / високом представнику Уније за спољне послове и безбедносну политику, владама и парламентима држава чланица и Председник, Влада и Скупштина Србије.


izvor:https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2021-0115_EN.html
prevod preko gugl translejt platforme.
« Poslednja izmena: 27. Mar 2021, 13:20:27 od Aconja »
IP sačuvana
social share
Who is Kaiser Soze???

Merovingian: You see, there is only one constant, one universal, it is the only real truth: causality. Action, reaction. Cause, effect.
Morpheus: Everything begins with choice.
Merovingian: No. Wrong. Choice is an illusion, created between those with power and those without.
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Moderator
Legenda foruma


Чувајте Љубав !

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 46907
Zastava Босна
mob
Samsung Galaxy S6 edge+
Људи манимо се ЕУ и гледајмо себе. Неће они нас ни за пар деценија а најрадије не би никад. Сарађујмо са свима са ким можемо.
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Svedok stvaranja istorije

Gom Džabar

Zodijak Cancer
Pol
Poruke 22683
Чекамо шиптарску базу на северу КиМ
IP sačuvana
social share
Србочетничко комунистички фашиста.

Koљем по кућамa.
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Svedok stvaranja istorije

Zodijak Pisces
Pol Muškarac
Poruke 23083
Људи манимо се ЕУ и гледајмо себе. Неће они нас ни за пар деценија а најрадије не би никад. Сарађујмо са свима са ким можемо.
Bavljenje upravo ovim problemima bi bilo gledanje sebe.
Medijski progoni neistomisljenika, nepostojanje opozicije u skupstini, nenormalno zagadjenje vazduha, odlazak medicinskog kadra, korupcija... Rad na tome u sustini nema veze sa EU.

Prenosim sve stavke novog evropskog izvestaja koji je evropski parlament usvojio, posle par godina analize stanja napretka na svim poljima. Neke stvari su zanimljive, neke kontroverzne, u sustini nismo bas najbolje ocenjeni..
Ja bih rekao da je utisak ocajan ali dobro.
IP sačuvana
social share
Prebrodićemo mi sve jade,
više se nećemo jadati,
ostvarićemo mi sve nade,
više se nećemo nadati.
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Moderator
Legenda foruma


Чувајте Љубав !

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 46907
Zastava Босна
mob
Samsung Galaxy S6 edge+
To и кажем. Одрадимо дио који треба, овај други "политички" баталимо и боли нас патка. И онако нећемо у ЕУ па све и да пошаљемо 100.000 војника у Ирак и Авганистан. Ја би први био за улазак у НАТО да је Албанија данас у ЕУ.
« Poslednja izmena: 07. Apr 2021, 17:52:29 od Magic Master »
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Poznata licnost


Zodijak
Pol
Poruke 2747
Nek otvore dosijee, to bi bilo bas interesantno ... nekima. Nekima bas i ne. Npr predsedniku sindikata EPSa se to nikako ne bi dopalo. Jbga ... uhvacen u kradji kamiona uglja, negde 80ih, dal pocetkom il sredinom, nisam siguran. Za takvu kradju se u to vreme islo u zatvor plus gubio poso. Nit je otiso u zatvor, nit izgubio poso. Dal se pojavila neka deux ex machina, il je nesto drugo u pitanu, ne bi znao.  Al eto valjda puka slucajnost da je podbunio kolubarske rudare bas kad je DB pustila Milosevica niz vodu Smile
Il npr Vuk Draskovic, kao ogorceni protivnik Milosevicevog rezima, dobija kucu u diplomatskom naselje, inace ciljano i tipski napravljenom za smestaj diplomatskog kora. Komsija mu Mhalj Kertes ubr.  Smile
Kolko je popova tek bilo na uzici DB-a? Kolko potonjih hard core antikomunista, koji su "ucili" nove antikomunisticke narastaje? Pa mnogo  .... i zato se dosijei nece otvoriti za mog zivota, moze biti i vaseg.
Inace zar to nije cudno, da kraj toliko antikomunistickog narativa niko da najzad pocne otvaranje dosijea ozloglasene "sluzbe"?
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Legenda foruma

Zodijak Capricorn
Pol Muškarac
Poruke 41361
Људи манимо се ЕУ и гледајмо себе. Неће они нас ни за пар деценија а најрадије не би никад. Сарађујмо са свима са ким можемо.

Tu si u pravu. Dobili bi drzavu sa viskom penzionera i ne bas sjajnom ekonomijom i infrastrukturom a toga su se vec nasitili. Ovako nemaju nikakve financijske obaveze da izvlace iz dugova ko Grke ili Kipar i mogu da daju sta daju i da se izreklamiraju. Ujedno imaju trziste, EU firme mogu slobodno da ulazu, ako im treba radne snage urade radne vize po potrebi i bez obaveza. Znaju da se vojno nece praviti nikakve pizdarije jer se nema sa cim a nema bas ni volje vise i znaci sve ne mos biti bolje. A drzava moze da gleda da usicari tu i tamo, malo pruze ruku ovde, malo tamo, to izreklamiraju narodu i slave sebe. Ujedno mlate praznu slavu da masa ne provali. A sto se tice EU nekog ulaska, mislim da su to ljudi vec i zaboravili
IP sačuvana
social share
Ako te uhvati bes ako stojis ti sedi,ako sedis ti lezi,ako lezis ti se polij vodom,voda ce da odnese tvoj bes...

Svest nije samo materijalna manifestacija, potrazi na interenetu

Dzoni, ne budi Kristal.

Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Svedok stvaranja istorije

Zodijak Pisces
Pol Muškarac
Poruke 23083
Yo Maradiću od malo ljudi ovde dodje mi greota što te nema više.

Jedno trojica.
Al ako se slažete, ne bi bilo dijaloga :-)
IP sačuvana
social share
Prebrodićemo mi sve jade,
više se nećemo jadati,
ostvarićemo mi sve nade,
više se nećemo nadati.
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Udaljen sa foruma
Poznata licnost


Zodijak
Pol
Poruke 3748
neslažemo
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
2  Sve
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: Naša mreža :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: Triviador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: 011info :: Burgos :: Alfaprevod

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.106 sec za 17 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.