Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
Trenutno vreme je: 25. Apr 2024, 17:41:26
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Idi dole
Stranice:
2 3 ... 5
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Nema smrti  (Pročitano 17490 puta)
01. Apr 2006, 20:31:52
Zvezda u usponu

主天下

Zodijak
Pol
Poruke 2225
Zastava in the back of your mind ;-)
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 1.0.7
(Maha) Mritunya Mantra

aum Tryambakam yajamahe
sugandhim pushti vardhanam
urvaruk'miva bandhanan
mrityor mukshiya mamritat

« Poslednja izmena: 01. Apr 2006, 21:08:10 od Tralalalala »
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Zvezda u usponu

主天下

Zodijak
Pol
Poruke 2225
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 1.0.7
AuM
This sound is said to be the underlying kernel of the manifest universe and vibrates eternally at the heart of creation. It signifies all-pervading consciousness. Although it is not found in the actual text of the hymn, it is added to the body of the mantra whenever the mantra is used for meditation practice.

tryambakam
The prefix tri (pronounced with a short "i") means "three." When it is joined to ambakam, the letter "i" becomes "y", and the word reads tryambakam. Ambaka means "eye." Trymbakam is "three-eyed," an epithet for Shiva which alludes to a well-known story in which Parvati, Shiva's wife, playfully places her hands over his eyes. In consequence, the whole universe is thrown into blinding darkness. To save the universe, which in truth exists only in his eyes, Shiva opens a third eye at the center between his eyebrows, with which he sees both within and without.

The term three-eyed signifies the deep and pure consciousness of the universe that pervades and transcends time (past, present, future); perfectly manifests the powers of will, knowledge, and action; dwells as the witness within the three states of consciousness (waking, dreaming, and sleeping); and embodies the powers of the fires of heaven (the sun, surya), skies (the moon, chandra), and earth (fire, agni). Shiva is every spiritual trinity and dwells everywhere. Some also say that the word amba found here means "mother." Shiva is manifested as the child of three mothers, the three great principles: mind, life force (prana), and matter.

yajamahe
We worship, adore, honor, revere.

sugandhim
Su means "good, sweet." Gandha is a fragrance. Shiva is the sweet fragrance, the joy (ananda), which permeates life.

pushti
A well-nourished condition, thriving, prosperous, full, and complete.

vardhanam
One who nourishes, strengthens, causes to increase (in health, wealth, well-being); who gladdens, exhilarates, and restores health; a good gardener.

urvarukam
A cucumber-like plant that grows as a creeper in India. It produces a gourd that is attached to the vine by a strong, woody stem. The vine itself easily entangles other plants, attaching itself to them and becoming an obstacle for their growth. Thus, more generally, the word stands for disease, attachment, obstacles in life, and resulting depression.

iva
Like, just as.

bandhanan
Stem (of the gourd); but more generally, unhealthy attachment.

mrityor
From death.

mukshiya
Free us, liberate us.

ma Not

amritat
Immortality, emancipation. (means to exist in full awareness in the divine source from which all-physical bodies - indeed all physical universe arise. It is a resurrection of awareness).

Translations:

AuM. We worship and adore you, O three-eyed one, O Shiva. You are sweet gladness, the fragrance of life, who nourishes us, restores our health, and causes us to thrive. As, in due time, the stem of the cucumber weakens, and the gourd if freed from the vine, so free us from attachment and death, and do not withhold immortality.

Dispeller of FEAR

There was a time, it is said, when there was no death. But the world became congested, and its resources approached the point of exhaustion. So Yama was given the role of bringing death to beings to restore nature's balance and relieve the suffering of the planet.

Death needed servants to accomplish its task. Disease, famine, accidents, and old age played this role and acted as death's messengers. But, not understanding its place in the order of the universe, all beings feared death. They witnessed premature death and worried lest they be taken before their appropriate time. When that time did come, fear of death led to even greater suffering.

To overcome this fear, it is said that Lord Shiva himself gave humanity the Maha Mrityunjaya mantra. Whenever there is listlessness, stress, grief, or illness, or when fears of death intrude in awareness, this great mantra can be used for healings, for maintaining vitality, and for refuge.

The Maha Mrityunjaya mantra restores health and happiness and brings calmness in the face of death. When courage or determination are blocked, it rises up to overcome obstacles. It awakens a healing force that reaches deep into the body and mind.

Just as a plant patiently gathers nutrients from the soil, so healing and nourishing forces enter the human body through foods, medicines, supportive emotions, and encouraging thoughts. The Maha Mrityunjaya mantra attracts these forces and creates an inner environment to enhance their effectiveness. Thus the mantra can be used whenever any restorative process is undertaken.

The mantra can be recited when taking medicines, for it prepares the body and mind to make the best use of them. In India, when ash (bhasma) is applied to the body (as either a medicinal or a spiritual act) the mantra is recited. And so, whenever matters of health, vitality, nurturance, or freedom from the fears associated with death arise, the Maha Mrityunjaya mantra naturally surface as a remedy and comfort.

It is also said that those in the healing profession will benefit from reciting the Maha Mrityunjaya mantra regularly. Through it, they will draw from an infinite reserve of energy, and thus prevent burnout while opening a channel of healing from which life can be nourished.

IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Krajnje beznadezan

Oboleo od T.T. Sindroma

Zodijak Gemini
Pol Muškarac
Poruke 11474
Zastava Stanujem u... u... ulici... tu gore, gore, kod... kod... Ma, menjaju imena ulica, nikad ne znam gde stanujem!
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 1.5.0.1
mob
Nokia E72
Aj sad sve prevedi. . .
IP sačuvana
social share
...kažu da imamo još samo par godina za nas...
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Krajnje beznadezan

Zodijak Cancer
Pol Žena
Poruke 12613
OS
Windows XP
Browser
Opera 8.53
Aj sad sve prevedi. . .
e bravo  Smile Smile Smile
 Smile
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Prijatelj foruma
Zvezda u usponu

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 2143
Zastava Subotica
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 1.0.7
mob
Ericsson T65
Rec je o jednoj mantri iz hinduisticke filozofije.

U pocetku je malo objasnjena mantra iz ugla hindusiticke filozofije i prevod reci mantre sa sanskrita.

Mantra bi se mogla prevesti ovako: AUM, Mi te slavimo i obozavamo. O tri-ocni(ovo ima svoj dublji smisao), o Siva. Ti si najsladje zadovoljstvo, aroma zivota, ti nas okrepljujes, obnavljas nam zdavlje, i potices nas na uspeh. Kao sto u vremenu stablo cucumbera (neka biljka) slabi, i oslobadja plod sa cokota, oslobodi nas zagrljaja smrti, i ne uskrati nam besmrtnost.

Jednom davno nije bilo smrti. Ali svet se degradirao, zemaljski resursi su dosegli tacku iscrpljenosti. Zato je Yama (hinduski bog smrti) poslao svoje glasnike da sire smrt kao poslednje upozorenje da je doslo vreme da se svet restaurira. Bolesti, glad, ratovi katastrofe su posledica toga. Sva bica nesvesni svoje uloge u neprestanom kreiranju i unistavanju kosmosa plase se smrti....

Da bi savladali strah od smrti bog Shiva(hinduisticki bog razaranja) je licno dao ljudima mantru "Maha Mrityunjaya". Bilo da ima nekog stresa tuge, bolesti, ili kada strah od smrti predje u agoniju, potrebno je izgovarati mantru, radi iscelenja, odrzavanja vitalnosti. I dalje je jos objasnjeno kakve efekte ima mantra, i kako se u Indiji prakticno upotrebljava.
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Svedok stvaranja istorije

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 15472
OS
Windows XP
Browser
Internet Explorer 6.0
uvek me je interosovalo (a niko ne zna da objasni  Smile)
kako se u hinduistichkoj filosofiji/religiji razreshavalo pitanje
smrti boga i smrti same smrti ,poshto se smatra da je univerzum i
bica u njemu deo boga  Smile
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Zvezda u usponu

主天下

Zodijak
Pol
Poruke 2225
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 1.0.7
Nema smrti bogova u hinduizmu. Nema smrti uopste, pa nema ni "smrti smrti". Jedna inkarnacija smenjuje drugu.

Nema trenutka koji preseca istoriju i u odnosu na koji se sve meri kao "pre Dogadjaja" i "posle Njega" (kao sto je za hriscane navodna smrt i vaskrsnuce rabina Isusa, za muslimane navodna selidba Muhameda iz jednog mesta u drugo, za budiste navodno rodjenje razmazenog princa Gauthamae itd.)

Uz to, naravno, hinduizam nije jedinstven sistem verovanja, pa ne postoji nacin na koji bi se "razreshavalo pitanje".

"Pitanja" se ne "razresavaju" nego se sustina (sattva) poima ili kroz individualne cinove dugogodisnjeg promisljanja ili kroz iznenadne situacije blagodati spoznaje (a "guru", ako ga uopste imas, samo je usmeravac u smislu turistickog vodica, koji moze da ti kaze nesto o gradu koji razgledas, gde da popijes pice ili gde da se nadjete kad zavrsis individualni obilazak, a nikako autoritarni evropski Vozd/Duce/Fuehrer).

Jednostavno Istok ne operise na nacin Zapadnog misljenja o dogmi. To ne cine cak ni Kina i Japan, a kamoli Indija.

IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Prijatelj foruma
Zvezda u usponu

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 2143
Zastava Subotica
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 1.0.7
mob
Ericsson T65
Hinduisticki bogovi ne mogu da umru, kao ni covek, medjutim nesavrsenost hinduistickih bogova je veliki nedostatak hinduistickih sistema. Verovanje u bogove koji nisu savrseni, je suvisna i nepotrebna, jer i covek moze sam sebi onda biti bog. Bogovi koji nisu u stanju odrzavati svet neprestano u redu, nisu bogovi. Ako bogovi moraju da unistavaju univerzum, kako bi se nakupili energije i ponovo ga obnovili, slaba je vera u takve bogove. To znaci da je neka nuznost, ili kako se to zove samsara iznad i ljudi bogova, i da su joj svi podlozni. Posebno to sto covek mora u svemu tome da pati zbog nesavrsenosti bogova i zbog takve svrhe postojanja. Jer i covek u svemu tome igra neku pomagacku ulogu, svojim prinosenjem zrtve itd. A to su mnogo crne misli.
« Poslednja izmena: 10. Apr 2006, 15:24:39 od costa »
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Zvezda u usponu

主天下

Zodijak
Pol
Poruke 2225
OS
Windows XP
Browser
Mozilla Firefox 1.0.7
Bilo bi uputno da osobe koje nemaju pojma ne opterecuju diskusiju svojim besmislenim projekcijama sopstvene nesavrsenosti i ignorancije.

Ideja bozanskog u hinduizmu nema nikakve veze sa navodima u prethodnom komentaru.
« Poslednja izmena: 10. Apr 2006, 17:44:29 od Tralalalala »
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Legenda foruma

Чувајте Љубав !

Zodijak
Pol Muškarac
Poruke 46909
Zastava Босна
OS
Windows XP
Browser
Internet Explorer 6.0
mob
Samsung Galaxy S6 edge+
Jedna inkarnacija smenjuje drugu.

trebalo bi da reinkrnacije imaju smisla
IP sačuvana
social share
Pogledaj profil

Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
2 3 ... 5
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Trenutno vreme je: 25. Apr 2024, 17:41:26
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: Naša mreža :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: Triviador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: 011info :: Burgos :: Alfaprevod

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.098 sec za 16 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.