Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Prijavi me trajno:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:

ConQUIZtador
Trenutno vreme je: 20. Apr 2024, 03:57:09
nazadnapred
Korisnici koji su trenutno na forumu 0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Idi dole
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Tema: Charles Stewart Parnell  (Pročitano 1342 puta)
05. Okt 2006, 22:27:27
Administrator
Capo di tutti capi


Underpromise; overdeliver.

Zodijak Gemini
Pol Muškarac
Poruke Odustao od brojanja
Zastava 44°49′N - 20°29′E
OS
Windows XP
Browser
Opera 9.02
mob
Apple iPhone 6s
Charles Stewart Parnell (27. lipnja 1846., Avondale, okrug Wicklow - 6. listopada 1891., Brighton), zvan "neokrunjenim kraljem Irske", bio je irski političar u drugoj polovici 19. stoljeća i borac za irsku samostalnost.

Potomak građanske obitelji

Velika irska glad, koja je trajala od 1845. do 1849., pobila je više od milijun Iraca i pokrenula veliki iseljenički val u sljedećih deset godina. Jedna od posljedica te katastrofe bilo je rađanje svijesti u irskom narodu da im je britanska vlada okrenula leđa u razdoblju kad im je najviše trebala. Više nego ikad dotad, postalo je jasno da Irci trebaju sami krojiti svoju sudbinu.

Charles Stewart Parnell bio je treće dijete od njih šestero. Otac John Henry Parnell bio je bogat zemljoposjednik u Avondaleu. Majka Delia Stewart, Amerikanka, bila je kći junaka američke mornarice, kapetana Charlesa Stewarta. Njezin je djed bio član obitelji Tudor, što znači da se mogao pozivati na daleko srodstvo s britanskom kraljevskom obitelji. I sam John Henry Parnell bio je rođak jednog od glavnih irskih plemića, lorda Powerscourta. Zbog toga je Charles Stewart Parnell imao dojmljivu mrežu veza s raznim društvenim skupinama: s Irskom crkvom, kojoj je pripadao (i u kojoj su ljudi uglavnom bili unionisti), s aristokracijom preko rođaka Powerscourta, s američkim ratom za nezavisnost i Ratom 1812. (u kojem mu je djed dobio orden za hrabrost od američkog kongresa), kao i s kraljevskom obitelji. Unatoč tome, izgradio je ugled kao irski nacionalni vođa.
Mladi je Parnell studirao na Koledžu Magdalene u Cambridgeu, a 1874. postao je šerif okruga Wicklow.

Ulazak u parlament
 
Spomenik Parnellu u Ulici O'Connell u Dublinu

Prvi je put izabran u parlament u okrugu Meath, u travnju 1875., a onda se pridružio irskoj stranci Home Rule, koja se borila za nezavisnost i koju je vodio Isaac Butt. Tako je Parnell postao zastupnik sa samo 29 godina.

Najveći je dio obrazovanja stekao u Engleskoj, a poslije se i zaljubio u jednu engleskinju, gospođu O'Shea. Ipak, čini se da je općenito prezirao Engleze. Pošto je postao zastupnik, Parnell je ustanovio da može izraziti svoje protuengleske stavove ako se pridruži Josephu Biggaru u njegovu radu na opstrukciji rada Zastupničkog doma. To su postigli tako što su držali užasno duge i dosadne govore o svakoj temi koja bi došla pred Zastupnički dom. Opstrukcionisti su privukli nove snage u Irskoj i postali vrlo popularni.

Davitt je 21. listopada 1879. osnovao Irish National Land League (Liga za državnu irsku zemlju) u Dublinu zajedno s Parnellom, koji je postao predsjednik lige. Liga je kao glavne ciljeve imala osiguranje pravedne rente onima koji uzimaju zemlju u najam, sa stalnim posjedom i bez poreza. Dugoročno se time htjelo postići da seljaci postanu vlasnici zemlje. Land League je ubrzo postao vrlo popularan pokret. Liga je učila irske seljake kako se boriti za svoja prava. Parnell je bio uvjeren da je pitanje zemlje prvi korak prema irskoj autonomiji.

Držeći govor u Ennisu 19. rujna 1880., Parnell je izjavio: Kad čovjek uzme imanje od drugoga koji je potjeran, […] trebate ga izbjegavati na seoskim cestama, trebate ga izbjegavati u dućanima, trebate ga izbjegavati u parku i na tržnici, pa čak i u crkvi, trebate ga ostaviti samoga i staviti ga u "moralnu karantenu" tako da ga odsječete od domovine kao da je gubavac iz doba naših predaka, trebate mu pokazati kako vam se gadi zločin koji je počinio." Takva je "moralna karantena" sprovedena u borbi protiv kapetana Boycotta, upravitelja pokrajine Mayo, kojeg su stanovnici izbjegavali sve dok mu živci nisu popustili.

Vođa irskog nacionalnog pokreta

Iako je bio slab govornik u Zastupničkom domu, Parnell se pokazao kao vješt organizator. Nakon 1880. zamijenio je Isaaca Butta i Williama Shawa na mjestu predsjednika Irske parlamentarne stranke, nekadašnje stranke Home Rule.

Pod njegovim je predsjedništvom Irska parlamentarna stranka postala prva profesionalna politička organizacija u cijelom Ujedinjenom Kraljevstvu. Uveo je profesionalni izbor kandidata, gdje su se delegati birali unutar stranke (i bili notorni po neslozi). Parnell je postao neupitni vođa irskog nacionalnog pokreta od 1880. do 1882. Zvali su ga "neokrunjeni kralj Irske". Dobivao je znatnu financijsku pomoć, koja je stizala iz Sjedinjenih Država. (Parnell je otišao u SAD s Johnom Dillonom 1880. i prikupio više od 26.000 funta.)

L'agitation autour de la question des terres s'éleva peu à peu en termes de violence. Parnell et d'autres chefs, dont John Dillon, Tim Healy et William O'Brien ont été arrêtés en octobre 1881, et la ligue a été réprimée, selon la nouvelle loi votée par le gouvernement britannique, le « Coecition Act ». Le premier ministre libéral William Ewart Gladstone a trouvé un accord avec Parnell en mars 1882, avec le traité « Kilmainham », du nom de la prison où Parnell était retenu. Les prisonniers ont été libérés, l'agitation s'est interrompue et la politique de réforme des terres commencée avec le Land Act de 1881 a pu continuer. À la libération de Parnell, et afin de marquer une nouvelle ère de paix, Lord Frederick Cavendish a été envoyé en Irlande en tant que secrétaire en chef, mais le jour de son arrivée, il fut assassiné, ainsi que son sous-secrétaire, dans le Phoenix Park par des membres d'une société secrète, les Invincibles. Parnell condamna les meurtres et malgré ce revers, l'attitude de Gladstone resta inchangée.

Le bloc irlandais unifié de Parnell est parvenu à dominer les politiques britanniques ; il faisait et défaisait les gouvernements libéraux et conservateurs dans le milieu des années 1880, pour mener leur combat pour leur propre gouvernement à l'intérieur du Royaume-Uni de Grande-Bretagne et d'Irlande, le « Home Rule » (qu'on pourrait traduire par « l'autonomie »). À cette époque, le chef du parti libéral, William Ewart Gladstone engagea son parti à soutenir la cause de l'« Irish Home Rule », en proposant la première loi dans ce sens en 1886, la « Home Rule Bill », qui a rencontré une franche opposition de la part des Conservateurs qui voyait en cela une trahison envers l'empire, et envers les loyalistes et les protestants d'Irlande. Gladstone a perdu son poste lors des élections générales de 1886, en devenant le premier en Grande-Bretagne à être battu sur la question de l'autonomie. Cela a marqué un tournant capital dans les relations britanniques avec l'Irlande, dans le sens où pour la première fois, un parti politique important s'est battu pour accorder à terme un gouvernement autonome à l'Irlande.

Les faux Piggot

En mars 1887, Parnell s'est retrouvé accusé par une série de lettres publiées dans The Times, sous le titre accusateur : « le parnellisme et le crime ». Il aurait été impliqué dans les meutres de Lord Frédérick Cavendish et de son sous-secrétaire, T.H. Burke, qui ont eu lieu le 6 mai 1882. The Times a publié des lettres fac-similées avec la signature de Parnell, dont une où il excusait et fermait les yeux sur les meurtres qu'il avait à l'époque publiquement condamnés. Parnell a tout de suite déclaré que les lettres étaient des faux et le gouvernement a mis en place une commission spéciale pour examiner les charges à son encontre et à l'encontre de son parti. La commission a siégé pendant près de deux ans. En février 1889, un des témoins, Richard Piggott a avoué avoir contrefait les lettres; il s'est ensuite enfui à Madrid où il s'est suicidé. Parnell a été totalement blanchi, et The Times a payé une grosse somme d'argent pour le dédommager. Cette affaire restera sous le nom de « Piggot Forgeries » (les faux Piggot).

Les derniers mois de 1889 ont marqué l'apogée de la popularité de Parnell. Il a reçu une standing ovation à la Chambre des Communes, libre, il a été présenté à la foule à Édimbourg, et il est resté à Harwarden en tant qu'hôte de Gladstone.

Madame O'Shea

En décembre 1889, alors que la popularité de Parnell atteignait son sommet, il a été révélé (bien que les faits étaient connus des politiciens de Westminster) que Parnell a longtemps été un amant, et est également le père de certains des enfants de Catherine O'Shea (généralement appelée Kitty O'Shea), qui était la femme d'un membre du parlement, le capitaine Willie O'Shea, qui avait engagé une procédure de divorce. Parnell ne s'est pas défendu, et cela semblait être pour la plupart des gens, une nouvelle accusation mensongère. Pourtant, cette fois-ci, il n'était pas innocent.

Me O'Shea et lui étaient tombés amoureux quand ils s'étaient rencontrés pour la première fois en 1880. Depuis cette époque, son mariage avec le capitaine O'Shea était sur le point de rompre. Depuis 1886, Parnell et Catherine O'Shea vivaient ensemble. Il n'y a aucun doute sur le fait que le capitaine était au courant de la relation de Parnell avec sa femme. Il n'est pas totalement établi pourquoi, jusqu'en décembre 1889, M. O'Shea a reporté l'échéance avant de demander un procès. Il existe une hypothèse selon laquelle le capitaine espérait un gros héritage de la part de l'oncle de sa femme, souffrant, mais qui tardait à trépasser. À sa mort, l'oncle a laissé la totalité de sa fortune à Catherine, d'une certaine manière pour que son mari ne puisse pas en profiter. On dit que le capitaine O'Shea avait fait du chantage à sa femme pour obtenir 20 000 livres, mais elle refusa de payer. C'est après cela qu'il demanda un procès.

Le procès pour divorce a fait sensation en Grande-Bretagne et en Irlande. Les hommes politiques de tous bords étaient convaincus que le leader irlandais allait se retirer de la vie publique, au moins pour un court instant. Parnell, trop fier, n'a montré aucune intention de se retirer. Le chef du parti libéral, Gladstone, sous la pression du courant religieux de son parti, s'est trouvé dans l'obligation d'annoncer qu'il ne pouvait plus soutenir l'Irish Parliamentry Party tant que Parnell resterait son leader. Un meeting du parti a même dû être annulé durant la première semaine de décembre 1890. Le refus de Parnell d'abandonner son poste a provoqué une rupture à l'intérieur du parti entre les parnellites et les anti-parnellites. Quarante quatre membres ont rejoint Justin McCarthy, le vice-président, et ont renoué l'alliance avec le parti libéral, tandis que vingt-sept autres sont restés aux côtés de Parnell.

Lors d'un meeting du parti, où Parnell avait rétorqué à l'intervention de Gladstone : « Qui est le maître du parti ? », un célèbre député, Tim Healy lui a répondu : « Qui est la maîtresse du parti ? ».

Ses dernières défaites

Parnell avait donc perdu la tête de son parti, mais il refusa d'accepter le verdict : il a fait campagne en Irlande en 1891 dans trois élections partielles, mais le candidat de Parnell a été à chaque fois battu. Ensuite, il a mené une guerre à outrance, contre ses détracteurs mais il s'en est retrouvé épuisé.

Il s'est marié à Catherine, peu après qu'elle divorce, le 25 juin 1891, à Steyning, dans le Sussex Ouest. Peu après, probablement à cause de la tension énorme, due aux meetings qui se succédaient, il meurt à Brighton, le 6 octobre 1891. Il avait alors seulement quarante cinq ans. Bien qu'il fût anglican, il a été enterré dans le plus grand cimetière catholique romain de Dublin, Glasnevin.

Références

Bibliographie

Il n'existe que des biographies en langue anglaise.
Bew Paul, Charles Stewart Parnell, Gill & Macmillan Ltd, 1990
Haney John, Charles Stewart Parnell, Chelsea House Publishers, 1990
Robert Kee, The Laurel and the Ivy, Penguin, 1994

Filmographie
Le film de John M.Stahl, La Vie privée d'un tribun, réalisé en 1937, avec Clark Gable, Myrna Loy… raconte une partie de sa vie.

Izvor: Wikipedia
IP sačuvana
social share
Pobednik, pre svega.

Napomena: Moje privatne poruke, icq, msn, yim, google talk i mail ne sluze za pruzanje tehnicke podrske ili odgovaranje na pitanja korisnika. Za sva pitanja postoji adekvatan deo foruma. Pronadjite ga! Takve privatne poruke cu jednostavno ignorisati!
Preporuke za clanove: Procitajte najcesce postavljana pitanja!
Pogledaj profil WWW GTalk Twitter Facebook
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Jet set burekdzija

Zodijak Pisces
Pol Muškarac
Poruke 9557
OS
Windows 2000
Browser
Internet Explorer 6.0
mob
Samsung S500
A šta je ovo na francuskom?

Zaboravio si prevest? Ili ti se potkrala greška?
IP sačuvana
social share


I am not a complete idiot.
Some parts of me are still missing.


America is the only nation in history which miraculously has gone directly from barbarism to degeneration without the usual interval of civilization (Georges Clémenceau)
Pogledaj profil
 
Prijava na forum:
Ime:
Lozinka:
Zelim biti prijavljen:
Trajanje:
Registruj nalog:
Ime:
Lozinka:
Ponovi Lozinku:
E-mail:
Idi gore
Stranice:
Počni novu temu Nova anketa Odgovor Štampaj Dodaj temu u favorite Pogledajte svoje poruke u temi
Trenutno vreme je: 20. Apr 2024, 03:57:09
nazadnapred
Prebaci se na:  

Poslednji odgovor u temi napisan je pre više od 6 meseci.  

Temu ne bi trebalo "iskopavati" osim u slučaju da imate nešto važno da dodate. Ako ipak želite napisati komentar, kliknite na dugme "Odgovori" u meniju iznad ove poruke. Postoje teme kod kojih su odgovori dobrodošli bez obzira na to koliko je vremena od prošlog prošlo. Npr. teme o određenom piscu, knjizi, muzičaru, glumcu i sl. Nemojte da vas ovaj spisak ograničava, ali nemojte ni pisati na teme koje su završena priča.

web design

Forum Info: Banneri Foruma :: Burek Toolbar :: Burek Prodavnica :: Burek Quiz :: Najcesca pitanja :: Tim Foruma :: Prijava zloupotrebe

Izvori vesti: Blic :: Wikipedia :: Mondo :: Press :: Naša mreža :: Sportska Centrala :: Glas Javnosti :: Kurir :: Mikro :: B92 Sport :: RTS :: Danas

Prijatelji foruma: Triviador :: Domaci :: Morazzia :: TotalCar :: FTW.rs :: MojaPijaca :: Pojacalo :: 011info :: Burgos :: Alfaprevod

Pravne Informacije: Pravilnik Foruma :: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: O nama :: Marketing :: Kontakt :: Sitemap

All content on this website is property of "Burek.com" and, as such, they may not be used on other websites without written permission.

Copyright © 2002- "Burek.com", all rights reserved. Performance: 0.075 sec za 16 q. Powered by: SMF. © 2005, Simple Machines LLC.